آشنایی با قزاقستان، حریف ایران در راه فینال جام جهانی فوتسال

به گزارش وبلاگ جیرا، تیم ملی ایران با غلبه بر قزاقستان، خاطره شیرین جام جهانی کلمبیا را برای مردم کشورمان زنده خواهد نمود و حتی می تواند مقام سوم خود را بهبود ببخشد.

آشنایی با قزاقستان، حریف ایران در راه فینال جام جهانی فوتسال

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ جیرا، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 20:30 امشب (دوشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام دنیای 2021 لیتوانی، در کائوناس آره نا به مصاف قزاقستان خواهد رفت؛ رقیبی قدرتمند و نه چندان ناشناخته.

خاطراتی خوش از رقیب

تیم ملی فوتسال قزاقستان از سال 1996 شروع به کار کرد و اتفاقاً نخستین ملاقات رسمی قزاق ها مقابل تیم ملی ایران بود که ملی پوشان کشورمان با پیروزی 14 بر 2، سنگین ترین شکست تاریخ فوتسال قزاقستان را رقم زدند. البته سایر تقابل های دو تیم برای تیم ملی به این راحتی نبود. ایران در همان سال 1996 مجدداً با نتیجه 7 بر 4 برابر قزاق ها به فزونی رسید و در جام ملت های آسیا 2000 توانست قزاقستان را 4 بر یک شکست بدهد.

پس از خروج قزاقستان از جمع فدراسیون های عضو AFC در سال 2002 و پیوستن به یوفا، ایران حدود 16 سال با این تیم بازی نکرد. تا اینکه دو تیم ملاقاتی محبت آمیز در سال 2016 برگزار کردند که به تساوی 3 - 3 انجامید. تورنمنت چهارجانبه اصفهان در سال 96، تقابل بعدی ایران و قزاقستان بود که ایران در آن بازی با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در آخرین ملاقات دو تیم هم ایران در تورنمنت کاسپین کاپ در آستاراخان، 2 بر یک از سد قزاق ها گذشت.

تاریخ سازی در اروپا و دنیا

قزاقستان صندلی هفتم رده بندی دنیای فوتسال را به خود اختصاص داده است و یکی از قدرت های این رشته در قاره سبز به تعداد می رود. این تیم در جام ملت های اروپا در سال 2016 با شکست صربستان، به مقام سوم مسابقات رسید تا ارزشمندترین صندلی خود را در رشته فوتسال کسب کند. قزاق ها دو سال بعد هم به نیمه نهایی جام ملت های اروپا صعود کردند که این بار به مقام چهارم دست یافتند و در سال 2021، برای اولین بار به جمع هشت تیم پایانی جام دنیای رسیدند.

تیمی بر مبنای فوتسال برزیل با برترین سنگربان دنیا

فوتسال کشور قزاقستان بر مبنای فوتسال برزیل است و محمد ناظم الشریعه هم در گفت وگوی شش روز پیش خود با تسنیم، حریف مرحله یک چهارم نهایی ایران را به درستی تیم ب برزیل خوانده بود. لئو هیگیتا، داگلاس جونیور و تاینان داسیلوا که همگی برزیلی الاصل هستند، به اضافه دورن تورساگولوف ستاره های اصلی قزاقستان به تعداد می فرایند. راهنمایی این تیم هم بر عهده یک برزیلی دیگر یعنی پائولو ریکاردو فیگیرو سیلوا، ملقب به کاکاست.

لئو هیگیتا برترین دروازه بان دنیا در چهار سال گذشته از نگاه سایت دنیای فوتسال پلنت، شناخته شده ترین مهره قزاقستان و مبنای حملات این تیم به تعداد می رود. این بازیکن 28 ساله که در تیم غیرت توپ می زند، در ملاقات قبلی قزاق ها مقابل تایلند پیروز شد یکی از گل های تیمش را به ثمر برساند و در دو مسابقه هم کلین شیت نموده است. قزاق ها متخصص بازی پنج نفره هستند و در این شیوه عملکرد پیروزیت آمیزی داشته اند.

بازیکنان نام آشنای 2 کشور

تاینان داسیلوا دیگر بازیکن نام آشنای قزاقستان است که سابقه بازی در تیم مس سونگون ورزقان را هم در کارنامه دارد. او با سبک فوتسال ایران آشناست و با زدن چهار گل، برترین گلزن قزاق در جام دنیای لیتوانی بوده است. البته حسین طیبی هم پس از جام دنیای 2016 و تا سال 2020 با پیراهن غیرت به میدان می رفت و با فوتسال قزاقستان بیگانه نیست. هرچند او نمی تواند ملی پوشان کشورمان را در یک چهارم نهایی همراهی کند.

فزونی قزاقستان در آمار انضباطی و دفاعی

قزاقستان در دور گروهی بر کاستاریکا و لیتوانی غلبه کرد و مقابل ونزوئلا به تساوی رسید. این تیم سپس در یک هشتم نهایی با نتیجه 7 بر صفر از سد تایلند گذشت. برعکس تیم ملی کشورمان که پنج کارت زرد و دو کارت قرمز از داوران دریافت نموده، بازیکنان قزاقستان تا به امروز تنها با دو اخطار داوران روبرو شده اند. در گل های رد و بدل شده هم ایران 17 گل زده و 14 گل دریافت نموده است، اما رقیب 16 گل به ثمر رسانده و تنها دو گل خورده است.

تاریخ سازی دیگر مقابل برزیلی های آبی پوش

تیم ملی ایران در جام دنیای 2016، دست به کاری بزرگ زد و با غلبه بر برزیل در مرحله یک هشتم نهایی، راه خود را برای کسب مقام سوم هموار کرد. حالا هم قزاقستان یعنی تیم ب برزیل، سد راه صعود فوتسال ایران به جمع بزرگان دنیا قرار گرفته است و ایران با شکست این تیم، برای سومین بار در تاریخ راهی نیمه نهایی جام دنیای می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آشنایی با قزاقستان، حریف ایران در راه فینال جام جهانی فوتسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قزاقستان، حریف ایران در راه فینال جام جهانی فوتسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید