اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی جعفری در خصوص زمان بهره برداری از 10 هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی اجرا شده 20 ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن زمان خواهد برد.

اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده

به گزارش خبرگزاری وبلاگ جیرا، محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی در خصوص زمان بهره برداری از 10 هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی اجرا شده 20 ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن زمان خواهد برد.

وی در گفت وگو با رادیو گفت وگو در خصوص تولید 10 هزار مگاواتی برق هسته ای با بیان وجود واحد هزارمگاواتی برق هسته ای در بوشهر گفت: این نیروگاه از سال 92 در حال فعالیت و توزیع برق به شبکه است و تا به امروز بیش از 51 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است. در برنامه های تازه 10 هزار مگاوات در برنامه کشور گنجانده شده است.

وی از برنامه ریزی برای تولید 10 هزار مگاوات برق هسته ای خبر داد و بیان نمود: در حال حاضر دو هزار مگاوات هم در دست ساخت داریم که از چهار سال پیش ساخت آن آغاز شده است و در حال تکمیل شدن است.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی در خصوص زمان بهره برداری از 10 هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی اجرا شده 20 ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن زمان خواهد برد.

وی افزود: مکانی که برای احداث نیروگاه اتمی انتخاب می شود، اگر باید قبلا طرح برای ساخت نیروگاه در آن مکان اجرا شده باشد، زمان مطالعاتی محیط را کوتاه می کند و اطلاعات پایه طراحی که از محیط به دست بیاید، کاهش پیدا خواهد کرد.

جعفری همچنین درباره زمان فعالیت دو هزار مگاوات برق هسته ای که در حال حاضر در دست احداث است، گفت: برنامه های پیش بینی برای طرح اولیه، سال 1404 و 1406 بود اما به علت مسائل ناشی از تحریم ها و کمبودهای مالی در کشور، امکان تامین مالی دو پروژه برای بازه ای از زمان محدود شد و به همین جهت زمان ساخت طولانی تر خواهد شد. در حال حاضر در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا زمان ساخت و تحویل را جلو بیندازیم.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی درباره پیمانکار اظهار کرد: پیمانکار دو نیروگاه اتمی در دست احداث، روس هستند که به صورت EPC قرارداد بسته شده است؛ در قرارداد پیش بینی شده است پیمانکار ملزم است تجهیزاتی که در داخل ساخته می شوند را از داخل کشور تامین کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید