اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به خبرنگاران

به گزارش وبلاگ جیرا، پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در روز نهم اسفند 1394 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان متولی برگزاری این همایش و دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های این سازمان، طبق سنوات گذشته وظیفه برنامه ریزی و انجام امور مربوط به برگزاری همایش مذکور را عهده دار بود.

اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به خبرنگاران

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، از سال 1380 و در روز نهم اسفند ماه هر سال که به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، بنگاه های اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و مدیران بنگاه های اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی کرده و با اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان از آن ها تقدیر می نماید.

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی وبلاگ جیرا که پیوسته در این سال ها، ارائه خدمات با کیفیت و منحصربفرد همچنین جلب رضایت حداکثری مشتریان را به عنوان یک رسالت سازمانی پیگیری کرده است، در مراسم سال جاری پیروز به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد. شرکت وبلاگ جیرا به دلیل برخورداری از شرایط ذیل پیروز به دریافت این گواهینامه معتبر شد:

  1. قیمت گذاری خدمات بر طبق ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  2. تلاش در جهت کاهش قیمت تمام شده خدمات از طریق ارائه خدمات وسیع و متنوع و افزایش بهره وری
  3. اطلاع رسانی مناسب درباره قیمت خدمات
  4. برخورداری از نظام رسیدگی به شکایات و نظرات مصرف کنندگان و جبران خسارات ناشی از خرید خدمات
  5. ارایه دفترچه راهنمای سفر، قرارداد معتبر، بیمه مسافرتی، پاسخگویی و خدمات مطلوب پس از فروش

ارزیابی و انتخاب این بنگاه ها، حاصل فرآیندی یک ساله می باشد که بر اساس شاخص ها و مفاد مندرج در آیین نامه اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان ارزیابی و انتخاب می شوند. تجربه برگزاری چهارده دوره همایش مذکور، باعث احصاء نقاط قوت و ضعف آن شده بود. از اینرو در سال جاری، با علم به نقاط فوق و نظرخواهی و بهره گیری از تجربیات کارشناسان و صاحب نظران سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اعضای محترم شورای سیاستگذاری دبیرخانه اعطای گواهینامه و تندیس، آیین نامه مذکور مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

هدف از اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش انگیزه و حساسیت در تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولید کندگان و ارائه دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد می باشد.

منبع: الی گشت

به "اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید