بازیگر 021 در مصاحبه با خبرنگاران: مرز بین طنز و لودگی را رعایت کردیم

به گزارش وبلاگ جیرا، رویا میرعلمی که این روزها سریال صفر بیست و یک به کارگردانی مشترک سیدجواد رضویان و سیامک انصاری را از شبکه سوم سیما در حال پخش دارد، می گوید در انتخاب هایی که دارم همواره به استانداردهای یک فیلمنامه توجه می کنم و کمدی هایی را برای کار انتخاب می کنم که جلف و مبتذل نباشد.

بازیگر 021 در مصاحبه با خبرنگاران: مرز بین طنز و لودگی را رعایت کردیم

به گزارش وبلاگ جیرا، مخاطبان تلویزیون سالهاست که شاهد نقش آفرینی رویا میرعلمی در سریال های متعدد هستند. این بازیگر که فارغ التحصیل طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است در تئاتر حضور پررنگ تری نسبت به تلویزیون و سینما داشته و در هجدهمین جشنواره حافظ به عنوان بهترین بازیگر زن کمدی انتخاب شده.

میرعلمی در تجربه جدیدش با مرجان رضویان و انصاری سعی نموده ظرفیت ها و قابلیت های جدیدی از خودش به نمایش بگذارد و اینطور که از بازخوردهای مردم در همین روزهای ابتدایی پخش این سریال پیداست، در این کار پیروز هم شده. به همین مناسبت با رویا میرعلمی در وبلاگ جیرا لحظاتی به گفت وگو نشستیم.

میرعلمی با مثبت ارزیابی کردن بازی در اثری با کارگردانی مشترک، در جواب به این سوال که حضور شما در سریال صفر بیست و یک چگونه شکل گرفت، شرح داد: من سابقه بازی در آثار کمدی را بارها داشته ام و از سالها پیش هم کارهای جواد رضویان و سیامک انصاری را دنبال می کردم. به همین خاطر با تاثیرگذاری مثبتی که هر دو این عزیزان بر کمدی سینما و تلویزیون دارند آشنا بودم و وقتی فیلمنامه را خواندم دیگر دلیلی بر رد این سریال نداشتم. از آنطرف نویسنده های این مجموعه شبنم وثوقی و هدی ایزدی هم تئاترهایم را دیده بودند و آقای انصاری و رضویان هم از بازی من در سریال های تلویزیونی شناخت کافی داشتند. بنابراین همگی باهم به این نتیجه رسیدند که من مناسب بازی در نقش مرجان هستم و من هم آن را پذیرفتم. ضمن اینکه از آنجا که تا به حال تجربه بازی در کاری با دو کارگردان را نداشتم، این اتفاق در این سریال برایم جذاب بود و به نظرم کار درستی هم است. چون دو تفکر و دو سلیقه مختلف در همنشینی و گپ و گفت با یکدیگر به نتیجه بهتری می رسند.

او در ادامه در خصوص تفاوت بازی در مدیوم های مختلف، اضافه کرد: کارهای تئاتر زیادی در کارنامه ام دارم، اما متاسفانه تئاتر این روزها حال خوبی ندارد. آخرین تئاتری که بازی کردم، کاری بود از محمد رحمانیان به نام روزهای رادیو. این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد اسفندماه گذشته روی صحنه رفت که با شیوع کرونا مثل دیگر آثار نمایشی متوقف شد. الان هم که سالن های تئاتر تعطیل است و عملا تئاتری نداریم، اما به عنوان یک بازیگر بازی در مدیوم تئاتر، تلویزیون یا سینما برایم هیچ تفاوتی ندارند و این خود نقش است که برایم مهم است. ضمن اینکه بازیگری نیستم که همزمان چندکار را با هم انجام دهم و سعی می کنم همواره تمرکزم را بر یک کار بگذارم، اگر تئاتر کار می کنم تمام تمرکزم را بر روی آن می گذارم و برای کارهای تلویزیونی و سینمایی هم به همین شکل.

بازیگر سریال شمعدونی و لیسانسه ها گفت: کمدی در لحظه شکل می گیرد. با وجود اینکه پایه و اساس متن در زمان فیلمبرداری سریالصفر بیست و یک ثابت بود، اما اتفاقاتی در حین کار بداهه شکل می گرفت و چنانچه این بداهه گویی و بداهه سازی در جهت بهتر شدن یک پلان یا سکانس بود حتما با آن موافقت میشد. در مجموع تمام گروه سعی کردند هر آنچه در توان دارند را برای این کار بگذارند. حالا اینکه نظر مردم چه باشد را الان و با پخش چند قسمت از این سریال نمی توانم حدس بزنم، اما همین که این مجموعه بتواند در این شرایط اجتماعی و مالی لبخندی بر لب مردم بیاورد، برای من به شخصه کافی است.

میرعلمی با یادآوری خاطرات شیرینی که در حین بازی در این سریال داشته، اضافه کرد: همواره در حین کار کمدی لحظات کمیک و خنده دار بوجود می آید. در ایامی که به خاطر کرونا و مسائل اجتماعی همه ما غمگین هستیم، کار در سریال صفر بیست و یک ساعت های شادی را برای خود ما رقم زد. پیش می آمد که به خاطر دیالوگ ها یا بداهه ها خنده مان می گرفت و آن سکانس را بارها تکرار می کردیم تا به نتیجه موردنظر برسد. خلاصه که در کنار آقای انصاری و رضویان کار کردن خیلی خوش می گذرد.

او با تاکید بر اینکه در سریال صفر بیست و یک مرز بین طنز و لودگی رعایت شده، خاطرنشان ساخت: کمدی هایی که برای خنداندن مردم متوسل به لوده بازی و شوخی های سخیف می شوند فاقد فیلمنامه های درست هستند یا اصلا فیلمنامه ای ندارند، اما خوشبختانه متن سریال صفر بیست و یک به گونه ای نوشته شده بود که کاراکترها را در موقعیت کمیک قرار می داد. وقتی کاراکترها در موقعیت کمیک قرار بگیرند اتفاقات خنده داری بوجود می آید و دیگر دلیلی ندارد که از ابزارهای مطرودی مانند شوخی های جنسی یا اصطلاحات رکیک برای خنداندن مردم استفاده کرد. من خودم در انتخاب هایی که دارم همواره به استانداردهای یک فیلمنامه توجه می کنم و کمدی هایی را برای کار انتخاب می کنم که جلف و مبتذل نباشد.

بازیگر نمایش هایی چون مادر، ناسور و آتن-مسکو بیان داشت: مهدی فرجی، تهیه کننده سریال صفر بیست و یک برای کار در این روزهای کرونایی تمهیداتی اندیشیده بودند که سلامتی ما را تضمین می کرد. در لوکیشنی که کار می کردیم مواد ضدعفونی کننده زیادی گذاشته بودند و بازیگران تا زمانیکه جلوی دوربین می آمدند، ماسک به صورت داشتند، عوامل پشت صحنه هم که در تمام زمان کار ماسک می زدند و خوشبختانه در طول فیلمبرداری این سریال برای هیچکدام از ما هیچ اتفاقی نیفتاد.

میرعلمی در انتها گفت: در حال حاضر استراحت می کنم و منتظرم که خروجی سریال صفر بیست و یک را ببینم. البته دوری از تئاتر برایم سخت است، اما با توجه به این شرایط چاره ای نیست و مجبورم تحمل کنم تا به امید خدا به شرایط طبیعی زندگی و کار برگردیم.

ساناز قنبری/ گروه فرهنگ و هنر

منبع: جام جم آنلاین

به "بازیگر 021 در مصاحبه با خبرنگاران: مرز بین طنز و لودگی را رعایت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر 021 در مصاحبه با خبرنگاران: مرز بین طنز و لودگی را رعایت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید