تدوین سند تحول نظام توزیع کالا در ایران

به گزارش وبلاگ جیرا، رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی بخش توزیع را یکی از حلقه های مفقوده در اقتصاد کشور دانست و گفت: در این راستا طرح مطالعاتی اجرایی با هدف بهبود نظام توزیع در اقتصاد ایران به وسیله این موسسه به انجام رسیده است.

تدوین سند تحول نظام توزیع کالا در ایران

به گزارش گروه مالی وبلاگ جیرا، احمد تشکینی اسم کرد: بخش توزیع یکی از حلقه های مفقوده و مهم ترین بخش های مالی کشور است که نه تنها به لحاظ کارکرد مالی و تاثیر بر سایر بخش های مالی، بلکه بواسطه سهم بالا از فراوری ناخالص داخلی هم از صندلی استراتژیک برخوردار است. در این راستا طرح مطالعاتی اجرایی با هدف بهبود نظام توزیع در اقتصاد ایران به وسیله این موسسه به انجام رسیده است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اضافه نمود: این مطالعه کاربردی-اجرایی ابعاد وسیعی دارد که سرفصل های آن شامل واقعیاتی از بخش توزیع ایران، آنالیز ابعاد نظری سیاستگزاری در نظام توزیع، آنالیز شرایط حاکم بر سازماندهی و مدیریت بخش توزیع، آنالیز شرایط حاکم بر زیرساخت های پشتیبان بخش توزیع، تحولات ساختار توزیع در ایران، تجربه کشور های منتخب در مدیریت نظام توزیع، شناسایی مسایل استراتژیک بخش توزیع در ایران، تحلیل شکاف حرکت از وضع موجود به مطلوب در بخش توزیع، مشخص راستا تحول اهداف و راهبرد ها و معرفی بسته-های سیاستی می باشد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی اجرایی مذکور در نهایت به تدوین سندی با اسم سند جامع نظام توزیع کالا در ایران شده است که به موضوعات متنوع و وسیع حوزه توزیع پرداخته شده است.

تشکینی در سرانجام خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه جدی به بهبود و ارتقای نظام توزیع کشور است که در این راستا با مبنا قرار گرفتن مطالعه اجرا شده در این موسسه، برنامه های عملیاتی و مشخصی ذیل این موضوع تعریف شده است.

منبع: شاتا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تدوین سند تحول نظام توزیع کالا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند تحول نظام توزیع کالا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید