مشخص دستمزد راهنمایان گردشگری برای سال 95

به گزارش وبلاگ جیرا، دستمزد راهنمایان گردشگری در سال 95 بر اساس تفاهم نامه چهارجانبه بین جامعه تورگردانان، جامعه راهنمایان، کانون سراسری راهنمایان و سازمان میراث فرهنگی معین می گردد.

مشخص دستمزد راهنمایان گردشگری برای سال 95

سال جاری هم مانند سال های گذشته نمایندگانی از جامعه تورگردانان کشور به عنوان جامعه ای از فعالان حوزه تورهای ورودی به ایران به همراه نمایندگانی از کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری و نمایندگانی از جامعه راهنمایان گردشگری که بیشتر متشکل از راهنمایان تورهای ورودی به کشور هستند جلسه ای می گذارند تا مسائل و مسایل موجود، نحوه همکاری راهنمایان گردشگری با دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و معین دستمزد آن ها در سال 95 با هدف یکسان سازی براساس مقررات و ضوابط مربوطه مورد آنالیز قرار گیرد. به همین منظور یک نماینده از طرف بخش دولتی و دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در این جلسه که در روزهای آینده برگزار خواهد شد حضور می یابد. به این ترتیب دستمزد راهنمایان در چهار گروه طبیعت گردی، سیاحتی، کویرنوردی و شکار آنالیز می گردد.

آرش نورآقایی رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری گفت:

به راهنمایانی که عضو این کانون هستند اعلام نموده ایم که حداقل دستمزد 192 هزار و 800 تومان است. این رقم روز 20 اسفند ماه سال 94 معین شد با این وجود در روزهای آینده جلسه ای با تورگردانان به عنوان کارفرما و سازمان میراث فرهنگی به عنوان ناظر برگزار می گردد تا رقم نهایی دستمزد قانونی گردد. ما این نرخ را براساس فرمی که تهیه شد، اعلام کردیم با این حال باید پیشنهاد خود را در این جلسه ارائه دهیم.

وی گفت که معین دستمزد برای راهنمایان گردشگری، براساس زبان تخصصی راهنمایان، نوع فعالیت و بیمه آن ها خواهد بود.

اکنون جامعه تورگردانان از دفاتر خدمات مسافرتی فعال در تورهای ورودی خواسته تا دستمزد پیشنهادی خود را برای راهنمایان گردشگری به جامعه تورگردانان اعلام نمایند. در تیرماه سال 94 جامعه راهنمایان گرشگری، فعالان این جوزه و جامعه تورگردانان اعلام نموده بودند که هر راهنمای تور می بایست روزی حداقل 180 تا 200 هزار تومان دستمزد بگیرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "مشخص دستمزد راهنمایان گردشگری برای سال 95" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص دستمزد راهنمایان گردشگری برای سال 95"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید