توضیحات حناچی درباره عملیات شهرداری در اولین برف پائیزی تهران

به گزارش وبلاگ جیرا، شهردار تهران شهردار تهران با یادآوری تغییر ساعت خدمت رسانی خطوط مترو در پی بارش برف و برودت هوا، گفت: خطوط بی .آر.تی نیز به صورت 24 ساعته و تا هنگام صبح به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

توضیحات حناچی درباره عملیات شهرداری در اولین برف پائیزی تهران

به گزارش وبلاگ جیرا به نقل از ایسنا، پیروز حناچی عصر شنبه در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک تهران با حضور در جمع وبلاگ جیرا در خصوص بارش برف صبح امروز در تهران و میزان آمادگی شهرداری تهران، گفت: از ساعت 7:30 تا 10 حدود 19 سانتی متر برف در منطقه یک تهران بارید که این بارش غریب نبود اما وقتی ترافیک شکل می گیرد، کار زیادی نمی توان کرد.

وی با بیان این که مردم امروز اذیت شدند، گفت: البته تنها علت موضوع برف نبوده است.

شهردار تهران در خصوص آمادگی شهرداری در پی هشدارهای سازمان هواشناسی، گفت: مناطق می گویند که حتی شب گذشته در بعضی معابر شن پاشیده اند اما سرعت بارش به گونه ای بود که عملا شن پاشی شب گذشته بی اثر بود و برف روی شن ها نشسته بود و باید بگویم علی رغم آمادگی که وجود داشت، این اتفاق رخ داد.

شهردار تهران با بیان این که بهتر بود مدارس در نوبت صبح در مناطق شمالی تهران همچون نوبت عصر تعطیل می شد، گفت: معمولا با تعطیلی مدارس حدود 30 درصد از حجم ترافیک کاهش پیدا می نماید و اگر امروز مدارس در نوبت صبح نیز تعطیل می شد می توانستیم از شدت ترافیک بکاهیم.

حناچی با بیان این که ما امکانات کاملی در مقابله با برف داریم اما بعضی از حوادث از کنترل ما خارج هستند، گفت: علی رغم آمادگی که وجود داشت، موجبات زحمت برای مردم شد.

وی در خصوص نبود مخازن شن در بعضی مناطق نیز گفت: بعضی مخازن منطقه ای در همان ساعات اولیه صبح تمام شده بود و امکان شارژ مجدد آن به دلیل بسته شدن راه وجود نداشت و برف هم بسیار گسترده بود و موضوعات دیگر نیز موجب بروز زحمت برای مردم شد.

حناچی با بیان این که صبح امروز یک دستگاه اتوبوس در اتوبان چمران در محدوده آینده ساز با گاردریل برخورد کرد و راستا را بست و پشت آن 20 اتوبوس دیگر صف کشیدند، گفت: بعد از این که راه باز شد اتوبوس ها در ترافیک بعدی گرفتار شدند.

شهردار تهران با بیان این که دو هزار نفر نیروی انسانی در حال خدمت رسانی به مردم در پی بارش برف امروز بودند، در خصوص هشدار هواشناسی مبنی بر یخ زدگی گفت: در حال حاضر خیابان های اصلی باز است و مقرر شده شب تا صبح ماشین آلات شهرداری معابر را بازگشایی نمایند.

حناچی در خصوص ترافیک بعضی معابر شمالی در صبح امروز گفت: بعضی شریان های اصلی مثل خیابان شهید باهنر بسته شده بود و حتی پس زدگی به خیابان های شریعتی و ولیعصر داشتیم و عملا این ترافیک سبب شده بود که خیابان های شریعتی و ولیعصر بسته گردد و از سوی دیگر فقط طبقه زیرین پل صدر فعال بود و در مقاطعی بزرگراه های چمران، حکیم و غیره نیز دچار برف زدگی شدند.

وی با بیان این که ساعتی قبل به تمامی شهرداران هشدار دادیم که بنا به اعلام هواشناسی، روز دوشنبه بارشی مشابه امروز خواهیم داشت و آماده باشند، گفت: به نظر می رسد همه اعم از مردم و غیره باید همکاری نمایند و دقت داشته باشید که در مواقع این چنینی تنها راه اضطراری، خطوط ویژه است و اگر مسدود گردد ممکن است خدمات رسانی را دچار مشکل کند.

شهردار تهران با بیان این که در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم خط 5 (خط مترو تهران - کرج) و ادامه خط یک (فرودگاه امام خمینی(ره)) به صورت 24 ساعته تا صبح فعال هستند، گفت: مابقی خطوط مترو نیز تا ساعت 24 خدمت رسانی می نمایند و این در حالی است که خطوط بی .آر. تی نیز به صورت 24 ساعته و تا هنگام صبح به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "توضیحات حناچی درباره عملیات شهرداری در اولین برف پائیزی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات حناچی درباره عملیات شهرداری در اولین برف پائیزی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید