درگذشت بنیان گذار ادوبی، خالق PDF و بسیاری از نرم افزارهای مهم دنیای فناوری

به گزارش وبلاگ جیرا، چارلز گسچه (Charles Geschke) بنیان گذار شرکت ادوبی و فردی که در خلق فرمت PDF یاری های زیادی نموده بود؛ در سن 81 سالگی، روز 27 فروردین ماه درگذشت.

درگذشت بنیان گذار ادوبی، خالق PDF و بسیاری از نرم افزارهای مهم دنیای فناوری

مدیرعامل شرکت ادوبی در یک نامه به کارمندان این شرکت؛ درگذشت چارلز گسچه را ضایعه عظیمی برای کل جامعه ادوبی و صنعت فناوری برشمرد و گفت او برایشان یک قهرمان و راهنما بوده است.

شانتانو ناراین (Shantanu Narayen)، مدیرعامل شرکت ادوبی در این نامه می گوید: چارلز گسچه به همراه جان وارناک نرم افزار پیشگامانه ای را خلف کردند که توانست انقلابی در نحوه ارتباط با مردم ایجاد کند. چارلز انگیزه ای انتها ناپذیر برای ایجاد نوآوری در شرکت ادوبی داشت و نتایج بعضی از کوشش ها او، اختراعاتی تحول آفرین و منحصربه فرد مانند پی دی اف، آکروبات، ایسیلاتور، پریمیر پرو و فتوشاپ است.

گسچه از دانشگاه کارنگی ملون در پیتزبورگ مدرک دکترا گرفته و سپس در مرکز تحقیقات زیراکس پالو آلتو با جان وارناک مشغول به کار می گردد. این دو در سال 1982 زیراکس را ترک گفته و شرکت ادوبی را تاسیس می نمایند. اولین محصول ادوبی به نام Adobe PostScript یک زبان برنامه نویسی است که به تقویت صنعت نشر دسکتاپ یاری می نماید.

چارلز گسچه از دسامبر سال 1986 تا ژوئیه 1994 مدیر اجرایی شرکت ادوبی بود و از سال 1989 تا آوریل 2000 ریاست آن را برعهده داشت. همین طور، از دسامبر 1997 تا ژانویه 2017 به عنوان رئیس هیئت مدیره بود و هنوز با وارناک برای راهنمایی ادوبی همکاری داشت. نهایتا او تا سال 2020 عضو هیئت مدیره بود.

وارناک در بیانیه ای می گوید: من هرگز تصور نمی کنم یک شریک تجاری بهتر، دوست داشتنی تر و توانمندتر از چارلز داشته باشیم. نبودش در زندگی ما یک حفره عظیم ایجاد می نماید. همه افرادی که او را می شناختند؛ این سخنان را تایید خواهند کرد.

چارلز گسچه فقط در دنیای فناوری معروف نبود. او پیروز شدن از یک حادثه آدم ربایی در سال 1992 جان سالم به در برد که بر معروفیت و محبوبیت او اضافه کرد. دو نفر یک روز صبح وقتی به محل کارش می رسد؛ ربوده و به مدت چهار روز نگهداری می نمایند و از خانواده اش درخواست پول دارند. انتها اف بی آی توانست مدیرعامل ادوبی را از دست آدم ربایان نجات دهد.

اوباما، رئیس جمهور وقت ایالات متحده در سال 2009 یک مدال ملی فناوری و نوآوری را به چارلز گسچه و جان وارناک هدیه نموده است. او در تأسیس موزه Tech Interactive هم همکاری نموده است.

همسرش هم در یک گفت وگو با وبلاگ جیرا درباره چارلز می گوید: او یک تاجر معروف و بنیان گذار یک شرکت عظیم در ایالات متحده بود و به این موضوع افتخار می کرد. او همواره خودش را خوش شانس ترین مرد روی دنیا می نامید. او به پیروزیت هایش می بالید ولی فقط روی آن ها تمرکز نداشت و اهل خانواده بود.

حاصل زندگی زناشویی چارلز گسچه سه فرزند و هفت نوه است.

منبع: یک پزشک

به "درگذشت بنیان گذار ادوبی، خالق PDF و بسیاری از نرم افزارهای مهم دنیای فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت بنیان گذار ادوبی، خالق PDF و بسیاری از نرم افزارهای مهم دنیای فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید