قیمت های قرمز در بازار آپارتمان های نوساز

به گزارش وبلاگ جیرا، قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان های مسکونی نوساز و تازه ساز در بازار مسکن عموما از قیمت مورد انتظار متقاضیان خرید قدری تندتر است.

قیمت های قرمز در بازار آپارتمان های نوساز

به گزارش دنیای اقتصاد بعضی سامانه های معتبر گردآوری فایل های فروش مسکن، قیمت های اعلامی را به سه دسته قرمز، سفید و سبز تقسیم می نمایند که با نگاه کلی به لیست فایل های بازار می توان برآورد کرد، تعداد فایل هایی که قیمت پیشنهادی فروش آنها پایین تر از قیمت قطعی در آخرین معاملات اجرا شده در آن محدوده است یا فایل هایی که قیمت های تندتری از آخرین قیمت های قطعی در معاملات دارند، بیشتر است.

در این سامانه ها فایل هایی با قیمت پیشنهادی فروش نزدیک به قیمت قطعی ثبت شده در آخرین معاملات مسکن یک محله با رنگ سفید نشان داده می شوند و رنگ سبز مربوط به فایل های قیمت مناسب است. رنگ قرمز نیز گویای این واقعیت است که مالک، قیمت پیشنهادی فروش ملک خود را بالاتر از آخرین قیمت معاملات اعلام نموده است و به افزایش قیمت تمایل دارد.

آنالیز آپارتمان های نوساز و تازه ساز بازار مسکن نشان می دهد که قیمت سبز در فایل های موجود بسیار کم است و عموما قیمت ها با رنگ سفید و قرمز تعیین شده اند. به نظر می رسد، مالکان واحدهای نوساز، به خصوص آن دسته از سازندگانی که بعضی از واحدهای کلیدنخورده خود را به صورت تک فروشی به بازار مسکن عرضه نموده اند، تمایل دارند این واحدها را به بالاترین قیمت ممکن بفروشند، به همین علت با وجود اینکه در ماه های اخیر خبری از تلاطم قیمتی در بازار مسکن نبوده، آنها در اعلام قیمت پیشنهادی فروش خود به نحوی عمل نموده اند که در صورت امکان بتوانند واحدهای تکمیل شده را با قیمتی بالاتر از قیمت آخرین خانه های نوساز فروخته شده در همان منطقه، به فروش برسانند.

با توجه به اینکه نوسازها در معاملات ماهانه مسکن در میانه پاییز 1400، رکورد پایین ترین سهم طی تمام سال های اخیر را که آمار معاملات به تفکیک سن بنا وجود دارد ثبت نموده اند، تعیین است که بازار به قیمت های تند، حتی اگر پای واحد نوساز کلیدنخورده در میان باشد، اقبال چندانی نشان نمی دهد. سهم واحدهای نوساز از کل معاملات ماهانه مسکن نسبت به سال 96 که بازار مسکن در فاز پیش رونق قرار داشت، بیش از 20واحد درصد کاهش یافته است و به این ترتیب در یکی، دو ماه اخیر حدود 32 تا 33 درصد خانه های فروخته شده در هر ماه، نوساز تا پنج سال ساخت بوده اند.

منبع: فرارو

به "قیمت های قرمز در بازار آپارتمان های نوساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های قرمز در بازار آپارتمان های نوساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید