کاهش مقدار واکسیناسیون در بعضی شهرهای خوزستان ، الزام دستگاه ها به واکسیناسیون

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش مقدار واکسیناسیون در بعضی شهرها اطلاع داد.

کاهش مقدار واکسیناسیون در بعضی شهرهای خوزستان ، الزام دستگاه ها به واکسیناسیون

دکتر فرهاد ابول نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (سوم مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با تاکید بر لزوم سرعت گرفتن واکسیناسیون اظهار کرد: مقدار پوشش واکسیناسیون در روستاهای شرق اهواز 52 درصد است. البته عمده جمعیت روستایی در غرب اهواز قرار گرفته است و در هفته گذشته مقدار واکسیناسیون جمعیت روستایی غرب اهواز نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته است.

به گزارش وبلاگ جیرا، وی اضافه نمود: بیشترین مقدار واکسیناسیون در اهواز در فاز 2 پادادشهر، فاز یک پادادشهر، کوی ملت، باهنر، سپیدار و 17 شهریور و کمترین مقدار واکسیناسیون در زویه، کوی مدرس، مهدیس، آخر آسفالت، پایگاه پاستوریزه، علی آباد، فرهنگیان، زویه یک و کوی مشعلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش واکسیناسیون در بعضی شهرها گفت: در شوش در زمینه افزایش واکسیناسیون نه تنها تحرکی ندیدیم بلکه سرعت واکسیناسیون هم کاهش یافته است. بین شهرهای استان خوزستان، دشت آزادگان رتبه 26 و حمیدیه رتبه 27 واکسیناسیون را دارند. البته هفته گذشته مقدار واکسیناسیون در حمیدیه نسبت به هفته قبل از آن دو برابر شده است.

وی با اشاره به بعضی چالش ها در حوزه واکسیناسیون، بیان نمود: ترویج باورهای غلط در مورد واکسیناسیون بین مردم به ویژه در منطقه ها روستایی و حاشیه ای، تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه واکسیناسیون، تبلیغات منفی به وسیله مدعیان طب سنتی علیه واکسیناسیون، عدم همکاری جدی بعضی سازمان ها، وجود منطقه ها صعب العبور و نبود وسیله نقلیه یاری دار در بعضی نقاط و عدم بازگشت عشایر به استان از جمله چالش ها در زمینه واکسیناسیون است.

ابول نژادیان اسم کرد: آموزش و ترغیب جمعیت برای واکسیناسیون، استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری ها و بزرگان برای جذب مشارکت بیشتر، فعالیت بیشتر رسانه ها و فضای مجازی در مورد واکسیناسیون، واکسیناسیون سیار در حاشیه شهرها، ساختن کلیپ به وسیله افراد معروف برای تبلیغ واکسن، استفاده از ظرفیت مساجد برای اطلاع رسانی و برگزاری جلسه با شیوخ و روحانیون و دیگر ذی نفوذان برای تغییر باورهای غلط علیه واکسن بعضی از راهکارها برای افزایش مقدار واکسیناسیون است.

وی گفت: استفاده از نیروی انسانی و ظرفیت تمامی ادارت، استفاده از وسایل نقلیه سایر ادارات برای واکسیناسیون سیار در شهرها و روستاها و مراکز صعب العبور، تبلیغات وسیع و نصب بیلبوردهای آموزشی به وسیله شهرداری ها و دهیاری ها، ابلاغ به ادارات و سازمان ها و شرکت ها و کارگاه ها و باشگاه های ورزشی برای الزام و ارجاع کارمندان و کارگران و ورزشکاران برای واکسیناسیون، منوط کردن صدور کارت سلامت به داشتن کارت واکسن، الزام ارائه کارت واکسن برای متقاضیان دریافت کود و نهاده های دامی از سازمان جهاد کشاورزی و الزام واکسیناسیون برای صدور گواهینامه رانندگی بعضی از انتظارات و پیشنهادات در مورد افزایش پوشش واکسیناسیون است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش مقدار واکسیناسیون در بعضی شهرهای خوزستان ، الزام دستگاه ها به واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مقدار واکسیناسیون در بعضی شهرهای خوزستان ، الزام دستگاه ها به واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید