کمبود قطعات مشکل جدیدی برای سامسونگ

به گزارش وبلاگ جیرا، کمبود قطعات و تاثیر آن در فراوری تراشه ممکن است سرعت رشد سامسونگ را متوقف کند.

کمبود قطعات مشکل جدیدی برای سامسونگ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی وبلاگ جیرا، به نقل از gadgets.ndtv، سامسونگ روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد کمبود قطعات بر تقاضای تراشه از سوی بعضی از مشتریان در سه ماهه جاری تأثیر بگذارد، پس از گزارش بالاترین سود سه ماهه خود در سه سال اخیر. سامسونگ گفت: مسائل تامین قطعات طولانی تر از حد انتظار شده است و ممکن است به علت تاثیرات احتمالی احتیاج به نظارت جدی داشته باشد.

این هشدار در حالی است که تولیدنمایندگان کالا از تلویزیون گرفته تا خودرو با انبوهی از مسائل زنجیره تامین از جمله کمبود قطعات تراشه ها، کمبود نیروی انسانی، مسائل لجستیکی و تاخیر در کارخانه های قطعه سازی به علت قطع برق در چین روبرو شده اند. سامسونگ اضافه کرد تقاضای اساسی قویی برای افزایش سرمایه گذاری ها از شرکت های فناوری وجود دارد. بهترین سازنده تراشه های گوشی های هوشمند دنیا در سه ماهه جولای تا سپتامبر 28 درصد سود داشته است. عایدی کسب و کار تراشه این شرکت به 10.1 تریلیون وون کره جنوبی افزایش یافته است.

سامسونگ گفت که انتظار می رود تقاضا برای تراشه های DRAM که به طور موقت داده ها را ذخیره می نمایند و تراشه های فلش NAND که به بازار ذخیره سازی داده خدمت می نمایند، افزایش یابد. اگرچه مسائل زنجیره تامین می تواند تقاضای بعضی از مشتریان تراشه های تلفن همراه را در سه ماهه چهارم محدود کند اما انتظار می رود تقاضا برای تراشه ها و کامپیوتر های شخصی علیرغم عدم قطعیت ها در سال 2022 همچنان شدت داشته باشد.

سامسونگ در خصوص منظره قیمت تراشه ها اظهار نظری نکرد، زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت ها در سه ماهه سوم و تا اواسط سال 2022 به اوج خود رسیده باشد. رقیب کوچک تر SK Hynix روز سه شنبه نسبت به همتایان خود رشد صعودی تری کسب کرد البته این شرکت تقاضای ثابت برای تراشه ها را پیش بینی نموده بود. پیش از این، تراشه سازان اینتل و میکرون گفته بودند که کمبود بعضی از قطعات، مشتریانشان را از خرید رایانه های شخصی بازمی دارد.

سود سامسونگ در بخش موبایل در سه ماهه سوم حدود 24 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 3.36 تریلیون وون رسید زیرا فروش گوشی های هوشمند تاشو تازه سامسونگ به علت هزینه های بازاریابی کاهش یافته بود. با وجود ابهامات در خصوص تامین قطعات، انتظار می رود با آغاز تعطیلات انتها سال تقاضا برای دستگاه های تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال افزایش یابد و سامسونگ میخواهد با فروش بیشتر تلفن های تاشو و سایر مدل های ممتاز، حاشیه سود دو رقمی را در تجارت موبایل حفظ کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمبود قطعات مشکل جدیدی برای سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود قطعات مشکل جدیدی برای سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید