5 عمارت متروکه ای که زمانی به ستاره های هالیوود تعلق داشته

به گزارش وبلاگ جیرا، اغلب این خانه ها با قیمت های بالاتری هم فروخته می شوند و دلیلش هم چیزی نیست جز هالیوودی بودن مالک خانه! اما در این میان استثناهایی هم وجود دارد و بعضی از عمارت های مجلل و عظیم هنرمندان هرگز فروش نمی فرایند و دست آخر متروکه ای از آنها بر جا می ماند.

5 عمارت متروکه ای که زمانی به ستاره های هالیوود تعلق داشته

یا حتی اگر فروخته گردد باز هم تضمینی وجود ندارد که مالک بعدی بتواند آن شکوه و جلال قبلی خانه را حفظ کند.

به همین دلیل در زیر 5 عمارتی را برایتان انتخاب نموده ایم که زمانی به سلبریتی های پرآوازه هالیوود تعلق داشته اند اما دست روزگار سرنوشت خوبی برایشان رقم نزده و به مخروبه ای مهجور تبدیل شده اند یا به طور کامل تغییر کاربری داده اند. با روزیاتو همراه باشید.

1- مزرعه نِوِرلند مایکل جکسون هنوز هم در بازار موجود است و 67 میلیون دلار قیمت دارد

باغ وحش، پیست ماشین های تصادفی، دو ریل قطار جداگانه و شهربازی مملو از دستگاه های متنوع در Neverland Ranch زمانی به مایکل جکسون عظیم تعلق داشت. بر اساس گزارش ها، سلطان پاپ دنیا این مزرعه عظیم که 11 کیلومتر مربع وسعت دارد و در کالیفرنیا واقع شده را در سال 1987 میلادی به قیمت 19.5 میلیون دلار خریداری کرد.

جکسون زمانی که در قید حیات بود در این شهرک بی نظیر جشن های بسیار عظیمی بر پا کرد. او حتی جشن تولد 14 سالگی کیم کارداشیان را هم در همین مزرعه برگزار کرد.

اما تمامی این جشن ها و مهمانی های عظیم و بی نظیر در سال 2003 میلادی متوقف شدند. چرا؟ به خاطر اینکه در آن موقع مایکل جسکون به سواستفاده جنسی از بچه ها متهم شد و پلیس هم به این شهرک یورش برده و آنجا را مورد جست وجو قرار داد. خواننده سرشناس پاپ در سال 2005 میلادی به آزار بچه ها متهم شد.

در نهایت، پس از دادگاه ها، اتهام ها و بدنامی هایی که برای مایکل جکسون پیش آمد او مزرعه نورلند را در سال 2009 میلادی با قیمت 22.5 میلیون دلار به کلونی کپیتال فروخت.

میلیون ها دلار خرج نوسازی و تعمیرات اساسی این خانه شد. علامت تجاری آن هم تغییر کرد و اسم مزرعه سیکامور ولی به آن داده شد. بدنبال این فرایندها، این مزرعه در سال 2015 میلادی با قیمت 100 میلیون دلار برای فروش گذاشته شد. این در حالی بود که مایکل جسکون در سال 2009 میلادی درگذشت.

از آن تاریخ تا به امروز هر روز از قیمت پیشنهادی این مزرعه کاسته می گردد و در حال حاضر با قیمت 67 میلیون دلار برای فروش فایل شده اما کسی خریدار آن نیست.

2- خانه بروس لی در هنگ کنگ قرار است به مدرسه تبدیل گردد

هنگامی که بروس لی در سال 1973 میلادی در سن 32 سالگی درگذشت، خانه هنگ کنگ او فوری فروخته شد. یک نیکوکار چینی به نام یو پنگ لین در سال 1974 میلادی این خانه را خریداری و آن را به هتل عشق تبدیل کرد. اتاق های این هتل به صورت ساعتی به مشتری ها کرایه داده می شد.

پنگ لین بعدها گفت که میخواهد این خانه را بفروشد و پول آن را به قربانیان زلزله 2008 سیچوئان اختصاص دهد. اما مردم در آن موقع اصرار داشتند که این خانه به یاد و در عظیمداشتت بروس لی همچنان حفظ گردد و پنگ لین هم از فروش آن منصرف شد.

این فرد خیر بعدها تصمیم گرفت این خانه را به موزه تبدیل کند اما دولت با او مخالفت کرد.

زمانی که پنگ لین در سال 2015 میلادی درگذشت، معین شد در وصیت نامه اش این خانه و تمامی املاک و مستغلات خود را وقف خیریه نموده است.

در نهایت هم تصمیم بر آن شد تا این خانه به مرکز آموزشی تبدیل گردد و قرار است از ماه سپتامبر 2019 400 دانش آموز در آن مشغول تحصیل شوند.

3- عمارت برجا مانده از لیزا مینلی به مرکز جنگ های قانونی تبدیل شده است

بر اساس اخبار رسمی لس آنجلس، این عمارت در سال 1925 میلادی ساخته شد و بعدها دکوراسیون آن به وسیله معماری به نام جان الجین ولف تغییر یافت و مستقیما به وسیله کارگردانی به نام وینست مینلی خریداری شد.

این کارگردان در سال 1986 میلادی دار فانی را وداع گفت. او در وصیت خود در خصوص این خانه چنین نوشته بود که همسرش مادام العمر اجازه زندگی در این خانه را دارد اما دخترش لیزا مینلی مالک اصلی عمارت خواهد بود.

لیزا تصمیم گرفت در سال 2000 میلادی عمارت بورلی هیلز را بفروشد. وقتی این خانه در سال 2002 میلادی فروخته شد، لی حاضر به خروج از خانه و تخلیه آن نشد. لیزا هم برای تلافی از پرداخت قبوض برق و دستمزد خدمتکاران خانه دست کشید - اگر چه خدمتکار حاضر شده بود به طور رایگان به کار خود در ان خانه ادامه دهد.

در این میان، لی شکایتی علیه لیزا به دادگاه ارائه کرد و در آن لیزا را به تخلف در قرارداد، آزار سالمندان و اعمال اذیت های احساسی و عاطفی متهم کرد.

او بعلاوه درخواست دریافت 1 میلیون دلار غرامت وراثتی به نام خودش کرد که بتواند پس از فروش رفتن خانه بتواند برای خودش خانه ای خریداری کند. در نهایت لیزا مجبور شد خانه خودش را پس از فروش از خریدار کرایه کند و اجاره آن را پرداخت کرد تا لی تا انتها عمرش در آن خانه بماند.

قرارداد اجاره در سال 2006 تمام شد و مالک نو 2.3 میلیون دلار برای خانه پرداخت کرد. لی در سال 2009 میلادی درگذشت و مالکان نو خواهان نوسازی و تعمیر آن شدند اما این اتفاق ها هیچ کدام روی نداد و این خانه همچنان بدون ساکن به صورت متروکه در محل خود رها شده است.

4- خانه ای که زمانی به مایک تایسون تعلق داشت اکنون به کلیسا تبدیل شده است

در فاصله 80 کیلومتری از جنوب شرقی Cleveland در اوهایو؛ یک عمارت 2300 متر مربعی متروکه واقع شده است. مایک تایسون پیش از اینکه در سال 1992 میلادی به جرم تجاوز جنسی 6 سال به زندان محکوم گردد در این خانه زندگی می کرد.

این خانه یک اتاق 930 متر مربعی با استخر داخلی داشت و از دیگر امکانات آن می توان به پله های مارپیچ آهنی، سقف و دیوارهای پوشیده از پول و 4 قفس برای 4 ببر اشاره نمود که در زمان خود بسیار عجیب و منحصربه فرد بود.

تایسون، مشت زن و قهرمان بوکس حرفه ای آمریکا پس از سه سال از زندان آزاد شد و به خانه خود بازگشت اما این عمارت باشکوه را در سال 1999 میلادی با قیمت 1.3 میلیون دلار به Paul Monea فروخت؛ تاجری که برای ویدئوهای تمرین Tae-Bo خود مشهور است.

پل در سال 2008 میلادی به جرم همدستی در پولشویی دستگیر شد و این خانه تا سال 2010 میلادی خالی از سکنه به حال خود رها شد. اما بعدها با قیمت 600 هزار دلار فروخته و کلیسای Living World Sanctuary اهدا شد. در حال حاضر پس از سال ها خالی بودن در حال حاضر به کلیسا تبدیل شده است.

5- عمارت خالی از سکنه دیوید گیلمور، گیتاریست مشهور و محبوب پینک فلوید

عمارت Hook End Manor در مساحت 102 هزار متر مربع در آکسفوردشایر جنوبی در انگلستان واقع شده است. این خانه 11 اتاق خوابه در سال 1980 میلادی به وسیله دیوید گیلمور، گیتاریست گروه موسیقی پینک فلوید خریداری شد.

این ملک امکانات عجیب و جالبی داشت از استودیوی ضبط صدا که به وسیله راد استورات و تام جونز استفاده می شد گرفته تا سنگ قبر ظاهری در زیرزمین.

گیلمور این خانه اشرافی را به وست ساید پروداکشن فروخت که بعدها مورداستفاده تهیه کننده ای به نام تریور هورن نهاده شد. هورن پس از اینکه پسرش به طور تصادفی و در یک حادثه دلخراش همسرش را به ضرب گلوله مصدوم کرد، خانه را برای فروش گذاشت.

البته همسر هورن زنده ماند و سه سال تمام در کما به سر می برد. پس از به هوش آمدن این خانم توانایی حرف زدن یا حرکت کردن نداشت و در نهایت در سال 2014 میلادی هم بر اثر سرطان درگذشت.

این خانه در حال حاضر به فردی نامعین تعلق دارد و به اسم استودیوی ضبط صدا مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: گردشبان

به "5 عمارت متروکه ای که زمانی به ستاره های هالیوود تعلق داشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 عمارت متروکه ای که زمانی به ستاره های هالیوود تعلق داشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید