اینتل و AMD به رونمایی بزرگ پردازنده در نمایشگاه CES اشاره کردند

به گزارش وبلاگ جیرا، اینتل و AMD قصد دارند در جریان نمایشگاه CES 2022 از تراشه های قدرتمند خود رونمایی نمایند چرا که امروز هر دو شرکت به برگزاری یک رویداد اشاره کردند.

اینتل و AMD به رونمایی بزرگ پردازنده در نمایشگاه CES اشاره کردند

این طور که به نظر می رسد، اینتل و AMD می خواهند امروز از تراشه های قدرتمند خود رونمایی نمایند. از این خبر مطمئن هستیم چرا که اینتل تیزری را از رویداد پیش روی خود منتشر کرد. این شرکت با اشاره به فرکانس خیره نماینده 5.5 گیگاهرتز به نوعی نشان داد که سال 2022 را با قدرت شروع خواهد نمود. به نظر می رسد یکی از تراشه های این شرکت قرار است در بیشترین حالت به میزان فرکانس 5.5 گیگاهرتز دست پیدا کند که بی نظیر است.

قدرتمندترین تراشه اینتل یعنی Core i9-12900K که سال گذشته رونمایی شده بود در بیشترین حالت به فرکانس 5.2 گیگاهرتز دست پیدا می کرد که در نوع خود عالی بود. حال باید دید تراشه نو که گفته می گردد Core i9-12900KS نام داشته و اواخر سه ماه نخست امسال راهی بازار می گردد چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

در همین حین AMD هم تیزری را از آنچه که قرار است در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کند منتشر کرد. البته لیزا سو، مدیرعامل AMD برخلاف اینتل اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار نداد فقط به گفتن این موضوع که می خواهیم امسال را با فناوری های فراوان شروع کنیم بسنده کرد. اما با توجه به شایعه ها و خبرهای متعددی که پیش از این در رابطه با برنامه های AMD منتشر می شده است، گویا باید شاهد رونمایی از تراشه های بهبود یافته مخصوص لپ تاپ باشیم چرا که شرکت در سال گذشته و در جریان همین رویداد از تراشه های سری رایزن 5000 (مخصوص لپ تاپ) و در جریان رویداد CES 2020 هم از تراشه های سری رایزن 4000 رونمایی کرد. بنابراین انتظار می رود امسال هم یک تراشه نو یا نهایتا مدل بهبودیافته آن ها رونمایی گردد. البته گفته می گردد AMD می خواهد با استفاده از فناوری 3D-V Cache، پیشرفتی 15 درصدی را برای پردازنده هایش به ارمغان بیاورد.

در حالی که رونمایی از تراشه های دو شرکت قرار است به زودی اتفاق بیفتد، تعیین نیست چه زمانی می توانیم رسما به این تراشه ها در بازار دسترسی داشته باشیم. در حال حاضر دنیا با بحران تراشه روبرو شده است و نمی دانیم چه زمانی قرار است این مشکل سرانجام یابد. تنها کاری که می توان کرد این است که منتظر بمانیم ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. تراشه های لازم شرکت ها تا سال 2023 شاید به آن میزانی که باید تامین نگردد. مدیرعامل اینتل هم در این رابطه هشدار داده بود، حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینتل و AMD به رونمایی بزرگ پردازنده در نمایشگاه CES اشاره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل و AMD به رونمایی بزرگ پردازنده در نمایشگاه CES اشاره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید