بزرگراه همت دو طبقه می گردد؟

به گزارش وبلاگ جیرا، تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درخصوص تمهیدات شهرداری برای بازگشایی مدارس، دو طبقه کردن بزرگراه ها، آخرین شرایط 630 واگن مترو شرح داد.

بزرگراه همت دو طبقه می گردد؟

به گزارش اقتصادنیوز، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بااشاره به طرح شورای شهر تهران درخصوص تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس به اقتصادنیوز می گوید: طرحی ازسوی شورا برای پیش بینی های لازم برای ایام بازگشایی مراکز آموزشی ارائه شد که اجرای آن احتیاج به اصلاح بودجه و تامین منابع داشت؛ یعنی وظایف کلانی را که به عهده شهرداری می گذاشت که لازم بود برای انجام آن منابع لازم پیش بینی گردد و برای اصلاح بودجه و هماهنگی های بیشتر با کمیسیون برنامه و بودجه، طرح بهبود شرایط حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا قرار شد در شورا مورد آنالیز بیشتری قرار گیرد و با پختگی بیشتر در صحن آنالیز گردد.

به گفته شفیعی در این طرح اقداماتی که هر سال برای ایام بازگشایی مدارس ازسوی معاونت حمل و نقل انجام می شد، پیش بینی شده و علت ارائه این طرح آن بود که به علت کرونا طرح استقبال از مهر در این سال ها اتفاق نیفتاده بود.

به جز این فعالیت های معمول، مواردی مانند افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی شده بود یا کاهش سرفاصله های اعزام قطارهای مترو و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی که به سن فرسودگی شدید رسیده اند که افزایش ظرفیت در این ناوگان احتیاج به هزینه بالا دارد.

به گفته معاون شهردار به جز اوورهال کردن اتوبوس های قدیمی، احتیاج به خرید اتوبوس های نو نیز هست و درخصوص واگن مترو حدود دو سال خرید واگن های نو زمان می برد.

پایان 630 واگن مترو

او درخصوص پایان 630 واگنی که قرار بود به متروی تهران داده گردد و ازسوی مدیران گذشته شهر اعلام شده بود که منتفی شده است، گفت: این قرارداد منتفی نشده و حدود 4 سال است که در وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها پیگیری می گردد و اقداماتی هم اجرا شده است. آخرین جلسه ای که داشتیم، بحث تامین 15 درصد اولیه قرارداد است که حدود نیمی از آن را دولت باید بپردازد تا شهرداری برای 7.5 درصد باقی کاری کند؛ اما هنوز در دولت برای منابع تامین 7.5 درصد به جمع بندی تعیینی نرسیده اند. چند راه چاره پیش بینی شده که صورت جلسه شده و قرار است به حوزه معاون اول ریاست جمهوری برود. یکی از پیشنهادات مطرح شده بحث تهاتر نفتی است.

طرح عوارض بزرگراهی احیا می گردد؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درخصوص اینکه آیا با وجود چالش های اقتصادی در شهرداری، راه چاره پرحاشیه اخذ عوارض از معابر شهرداری در این دوره دنبال می گردد یا نه، گفت: لایحه ای در شورا مطرح است که چارچوب هایی برای مشارکت بخش خصوصی و عمومی در سرمایه گذاری های پروژه های مختلف مدیریت شهری تعیین گردد که هنوز به جمع بندی نرسیده است. اگر در جایی بخش خصوصی به طور کامل زیرساختی را کامل انجام دهد، با توجه به ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و... و اینکه این پروژه زیرساختی با سرمایه بخش خصوصی صورت گرفته، شاید چنین راه چارههایی مورد مطالعه قرار گیرد اما تا به امروز هیچ پروژه زیرساختی که تمام آن به وسیله سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته باشد، نداشته ایم. البته مورد با مورد فرق می نماید. اگر در یک زمانی خدمت ویژه یا خدمت لوکسی ارائه گردد و برایش در بخش خصوصی سرمایه گذاری گردد، شاید بگردد برایش هزینه گرفت ولی در فعالیت هایی که خدمات عمومی است، از نظر عدالت اجتماعی این موضوع درست نیست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بزرگراه همت دو طبقه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگراه همت دو طبقه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید