جاذبه های دیدنی چالوس ، از کلاردشت تا نمک آبرود

به گزارش وبلاگ جیرا، چالوس شهری است که به علت ارتفاع کمتری که نسبت به ارتفاعات اطراف داشته، به چال اس یا چاله است معروف بوده که بعدها به چالوس تغییر نام پیدا نموده است.

جاذبه های دیدنی چالوس ، از کلاردشت تا نمک آبرود

چالوس دارای دو بخش مرکزی و کلاردشت است. شهر کلاردشت در 48 کیلومتری شهر چالوس واقع شده است و دو جاده ارتباطی مهم دارد. جاده نخست، از جاده چالوس و از شهر مرزن آباد است که با جهتی 24 کیلومتری به شرق کلاردشت می رسد. جهت دوم جاده جنگلی زیبای عباس آباد است که با طی 25 کیلومتر از شهر ساحلی عباس آباد به غرب شهر کلاردشت می رسد. فاصله شهر عباس آباد تا چالوس هم 34 کیلومتر است تا مسافرانی که قصد سفر به شهر چالوس را دارند، با کمی تغییر جهت از شهر مرزن آباد به سمت کلاردشت رفته و از آنجا از میان جنگل های عباس آباد به ساحل دریای خزر برسند تا بعد از گذر از منطقه گردشگری نمک آبرود به شهر چالوس برسند. در این میان نباید نگران اقامت خود باشند، زیرا با سایت اجاره روزانه ویلا شب به آدرس www.shab.ir می توانند به اجاره ویلا در کلاردشت و بعلاوه اجاره ویلا در چالوس بپردازند، برای سفر خود برنامه ریزی نمایند و در این جهت از جاذبه های طبیعی بی شمار این منطقه تماشا نمایند.

در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های تماشای این منطقه می پردازیم:

پارک جنگلی فین چالوس و آب گیر هَسَل

در 7 کیلومتری شهر چالوس و در کنار رودخانه چالوس، جنگل معروف مشل موزی واقع شده است که البته به جنگل فین یا محمدآباد هم شناخته می گردد و در دلِ این جنگل، مرداب هسل قرار گرفته که با رنگ خاصی که در هر فصلی دارد، شناخته می گردد.

آبشار هریجان

آبشار هریجان با ارتفاع 80 متر در نزدیکی روستای هریجان در منطقه کلاردشت استان مازندران واقع شده است که با طبیعت بکر و وحشی خود از برترین مقاصد طبیعت گردی این منطقه است.

آبشار اکاپل

این آبشار در نزدیکی دریاچه ولشت و در همجواری شهر چالوس و منطقه کلاردشت قرار گرفته و با منظره و منظره ها زیبای خود در امتداد رود سردآبرود در محله رودبارک است.

پارک جنگلی نمک آبرود

این پارک با 200 هکتار مساحت پوشیده از جنگل که عمر بعضی از شمشادهای آن تا 700 سال می رسد، یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است که با امکانات متنوع خود مانند تله کابین، اقامتگاه، رستوران و شهربازی، پذیرایی مسافرین است.

طبیعت زیبا و بکر دریاچه ولشت

یکی از دریاچه های آب شیرین کشور، دریاچه ولشت است که در منطقه کلاردشت واقع شده است و با طبیعت بکر خود، محیط مناسبی برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است.

منبع: کجارو

به "جاذبه های دیدنی چالوس ، از کلاردشت تا نمک آبرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی چالوس ، از کلاردشت تا نمک آبرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید