حقایقی غیر منتظره و جالب توجه در خصوص هواپیما ، بخش دوم

به گزارش وبلاگ جیرا، واقعیت هایی در خصوص هواپیما که احتمالا نمی دانستید

انسان ها برای مدت صد سال یا بیشتر است که پرواز را شناخته اند اما تعداد پروازهایی که امروزه در سراسر جهان اتفاق می افتد شگفت آور می باشد. بر اساس آمارها به طور متوسط تعداد افرادی که در سال گذشته پرواز نموده اند به شدت در حال افزایش بوده و این تعداد 4.1 میلیارد نفر بوده است. از سوی دیگر سوالی که وجود دارد این است که چند هواپیما در جهان وجود دارند. بر مبنای گزارش سایت Airliners.net برآورد شده است که 37 هزار هواپیما در سراسر جهان در حال پرواز و خدمت رسانی بوده و البته تعداد کم دیگری نیز خارج از ماموریت و یا در حال تعمیر می باشند. علاوه بر این ها تعداد زیادی خلبان و مهماندار نیز همراه این هواپیماها به طور روزانه پرواز می نمایند. از این رو واقعیت هایی در خصوص هواپیما وجود داشته که ممکن است شما از آن ها اطلاع چندانی نداشته اید. در بخش اول این مطلب 35 مورد از این حقایق را شرح دادیم، حال با خبرنگاران همراه باشید تا ادامه این واقعیات را بخوانیم.

حقایقی غیر منتظره و جالب توجه در خصوص هواپیما ، بخش دوم

واقعیت هایی در مورد هواپیما و میزان خطرات آن

  1. خطر کشته شدن در یک هواپیما بر اساس میانگین آمریکایی 1 در هر 11 میلیون نفر است. این میزان برای خطر کشته شدن در تصادف رانندگی 1 در هر 5 هزار نفر است.
  2. وجود جیوه در هیچ پروازی مجاز نیست. حتی مقدار بسیار کمی از جیوه می تواند به طور جدی به آلومینیوم آسیب وارد کند و این همان چیزی است که هواپیماها از آن ساخته شده اند. هواپیمایی که در معرض جیوه قرار می گیرد معمولا قرنطینه می گردد.
  3. آنالیز هایی که بر روی خلبانان انگلستان، سوئد و نروژ انجام شده نشان می دهد بین 43 تا 54 درصد از آن ها حین پروازهای مسافربری خود خوابیده اند. یک سوم از آن ها اظهار نموده اند که در هنگام بیدار شدن متوجه شدن که یاری خلبان نیز خواب می باشد.
  4. تحقیقات نشان می دهد که تا 3 دقیقه پس از برخاست هواپیما و همچنین 8 دقیقه قبل از فرود هواپیما، زمانی است که 80 درصد از سوانح هوایی روی می دهد.

واقعیت هایی در مورد هواپیما و نکاتی جالب

  1. الیور رایت در اولین پرواز خود با رایت فلیر بر روی باله پایینی و در وسط هواپیما دراز کشیده بود.
  2. حدودا به ازای هر 5 نفر یک نفر وجود دارد که دارای ترس از پرواز می باشد. به این ترس اصطلاحا هوافوبیا (aviophobia) می گویند.
  3. در طول یک پرواز در سال 1994 زمانی که هواپیما به شدت آغاز به چرخش کرد، به طور غم انگیزی نوزاد دختری که در دستان مادرش قرار گرفته بود از دستان او رها شد. در حالی که مادر زنده ماند اما دختر او فوت کرد.
  4. در سال 1987 خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز 40 هزار دلار ذخیره کرد. او این کار را تنها با حذف یک عدد از زیتون های روی سالاد در بخش فرست کلاس انجام داد.

واقعیت هایی در مورد هواپیما و توانایی های خلبانان

  1. بیشتر خلبانان خطوط هوایی به ازای مدت زمانی که در آسمان پرواز می کنند حقوق دریافت خواهند کرد. این بدین معنی است که برای زمانی که به فرودگاه آمده یا از آن بر می گردند، زمانی که برای انجام وظایف قبل از پرواز سپری می کنند و همچنین زمانی که برای تاخیر هواپیماها انتظار می کشند مبلغی دریافت نمی کنند.
  2. مطالعات نشان می دهد افرادی که از درب های خروج هواپیما بیش از 5 ردیف فاصله دارند، در شرایط اضطراری احتمال کمتری برای خروج خواهند داشت.
  3. یک فرد برای تبدیل شدن به یک خلبان غیر نظامی می بایست دید و بینایی کامل داشته باشد. این دید می تواند با لنز یا بدون آن باشند.
  4. یک بویینگ 747 می تواند در حدود 60 هزار گالن سوخت جت را همراه خود حمل نماید. وزن این میزان از سوخت در حدود 400 هزار پوند است.

واقعیت هایی در مورد هواپیما درباره قوانین هوانوردی

  1. در سال 1799 یک هوانورد انگلیسی به نام جورج کایلی (George Cayley) که اغلب به آن پدر هواپیمایی نیز گفته می گردد، اولین گلایدر را ساخته که توانست فاصله کوتاهی را طی کند. کارهای اولیه او به مخترعان یاری کرد تا بتوانند دینامیک پرواز را درک کنند. برادران رایت همچنین بر اهمیت فعالیت های او تاکید نموده اند.
  2. یک بویینگ 747 به ازای هر گالن سوخت تنها می تواند 0.2 مایل حرکت کند. با این حال بویینگ 747 معمولا بیش از 550 مسافر را با خود حمل می نماید. البته که این یک آمار محاسباتی می باشد.
  3. خلبان اتوماتیک یا اتوپایلوت (Autopilot) معمولا در بیشتر پروازها مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم کامپیوتری می تواند تنظیمات بسیار دقیقی انجام دهد که منجر به مصرف بهینه سوخت البته به جز در زمان آشفتگی هوا می گردد. این سیستم کامپیوتری معمولا در هنگام فرود و برخاست مورد استفاده قرار نمی گیرد، هرچند که برای استفاده قابل دسترس می باشد.
  4. بر اساس قوانین سازمان هوانوردی (FAA) تمامی هواپیما می بایست بتواند ظرف مدت 90 ثانیه تخلیه گردد. تنها یک دقیقه و نیم زمان احتیاج است که آتش سراسر یک هواپیما را فرا یگیرد.

واقعیت هایی در مورد هواپیما و شرایط اضطراری

  1. رادار هواپیما قادر به تشخیص آشفتگی هوایی نمی باشد. این آشفتگی می تواند در هوای روشن و بدون ابر و یا در شرایز بد آب و هوایی رخ دهد. قرار گیری در آشفتگی هوایی یکی از دلایل صدمات در پرواز است.
  2. آشفتگی هوا ناشی از عوامل متعددی می باشد. از جمله آن ها جریان جت و بالا آمدن توده های هوای گرم می باشد. از دیگر عللی که در آشفتگی هوا نقش دارند می توان به طوفان ها، هواپیماهای دیگر و یا عبور هوا از روی کوه ها اشاره نمود.
  3. تحقیقات نشان داده است که مردم در اولین نگاه بیش از هر شغل دیگری عاشق مهمانداران هواپیما می شوند.
  4. اگر یک هواپیما احتیاج به فرود اضطراری داشته باشد، ممکن است خلبان تصمیم بگیرد که سوخت را از بال های هواپیما تخلیه نماید. با اینکه این کار رایج نمی باشد اما روشی ایمن است تا از فرود هواپیما با وزن بیش از حد جلوگیری نماید. سوخت آزاد شده معمولا قبل از رسیدن به زمین تبخیر می گردد.

واقعیت هایی در مورد هواپیما و کوشش برای قاچاق

  1. یک زن به همراه دخترش زمانی که سعی داشتند شوهر مرده زن را بر روی ویلچر سوار هواپیما کنند دستگیر شدند. آن ها چشمان مرد را با عینک آفتابی پوشانده و گفته بودند که او خواب است.
  2. اگر کابین هواپیما تحت فشار قرار گرفته و یکی از درب های آن به طور ناگهانی در ارتفاع بالا باز گردد، ممکن است باعث گردد تا بعضی از وسایل و افراد به خارج از هواپیما کشیده شوند. با این حال با وجود فشار داخل کابین و همچنین درب پلاگین که از درب باز شونده بزرگتر است، غیر ممکن به نظر می رسد که حتی چندین نفر قدرتمند بتوانند در طول پرواز ان را باز کنند.
  3. یک مرد 66 ساله که قصد داشت کوکائین را اط طریق هواپیما قاچاق کند، گچ پای خود را از این مخدر ساخت. او برای اینکه همه چیز طبیعی باشد پای خود را شکسته و از آن عکس رادیلوژی نیز تهیه نموده بود. او تقربا به هدف خود رسیده بود تا اینکه مقامات منابع دیگری از کوکائین را در چمدان او کشف نموده و تصمیم گرفتند گچ پای او را نیز آزمایش کنند.
  4. هوا در داخل هواپیما با همان تکنولوژی فیلتر می گردد که در بیمارستان ها وجود دارد. بنابراین با اینکه ممکن است سینی شما محل وجود میکروب ها باشد اما مطمئنا هوا تمیز است.

واقعیت هایی در مورد هواپیما و بیماری ها و باکتری ها

  1. مسافران هواپیماهای مسافربری منبع میکروب ها می باشند. یک مطالعه نشان داده است 60 درصد از سینی های هواپیما دارای میکروب ها می باشند. علاوه بر این پتوهای هواپیما تقریبا بین هر 5 تا 30 روز شسته می شوند.
  2. یک زن سعی داشت تا یک بچه ببر را به وسیله هواپیما قاچاق کند بنابراین او آن را درون یک چمدان پر از ببرهای اسباب بازی قرار داد. با این حال زمانی که اشعه ایکس نشان داد یکی از اسباب بازی ها دارای استخوان می باشد، طرح او از بین رفت.
  3. یک زن در پرواز فلوریدا سعی داشت تا سر یک انسان را همراه با مو، پوست و دندان از هائیتی قاچاق کند. او قصد داشت تا به وسیله این سر، ارواح شیطانی را از خود دور کند. او به اتهام قاچاق سر یک انسان به ایالات متحده بدون وجود مدارک و اسناد متهم شد. همچنین او متهم به عدم اعلام وجود سر انسان و همچنین انتقال مواد خطرناک به وسیله هواپیما شد.
  4. در سال 2002 یک مرد کوشش کرد تا دو میمون را در لباس زیر خود به داخل هواپیما قاچاق کند. او دستگیر شده و به مدت 57 روز زندانی شد.

واقعیت هایی در مورد هواپیما در مورد اولین پروازها

  1. چارلز لیندبرگ (Charles Lindbergh) یکی از مشهورترین خلبانان در طول تاریخ است. او که با نام های لاغر (Slim)، لیندی خوش شانس (Lucky Lindy) و عقاب تنها (The Lone Eagle) نیز شناخته می گردد، مخترع، افسر نظامی، نویسنده، کاشف و فعال اجتماعی بود. او همچنین از دوستان نزدیک هنری فورد بوده است.
  2. چارلز لیدنبرگ اولین کسی بود که به تنهایی و بدون توقف در سراسر اقیانوس اطلس پرواز نموده و در تاریخ 20 و 21 می 1927 از نیویورک به پاریس رفت. این سفر 3631 مایل بوده و 33 ساعت و 29 دقیقه زمان برد.
  3. در سال 1947 چاک ییگر (Chuck Yeager) اولین فردی بود که توانست سریعتر از سرعت صوت پرواز کند.
  4. بین 14 و 15 ژوئن 1919 هواپیماهای بریتانیایی جان آلکاک (John Alcock) و آرتور براون (Arthur Brown) برای اولین بار پروازی بدون توقف را از روی اقیانوس اطلس انجام دادند. آن ها از نیوفانلند کانادا به ایرلند پرواز کردند. از آنجا که تعداد کمی نامه های پستی نیز در هواپیمای آن ها وجود داشت می توان گفت که آن ها اولین پرازهای پست هوایی را نیز انجام داده اند.
  1. در سال 1986 یک هواپیما به نام وویجر (Voyager) بدون فرود و یا سوخت گیری توانست در سراسر دنیا پرواز کند.
  2. اگزوز هواپیما بیشتر از سوانح هوایی باعث کشته شدن افراد می گردد. سالانه در حدود 10 هزار نفر در اثر آلاینده های سمی خارج شده از هواپیما کشته می شوند.
  3. بر اساس گزارش مجله ماکسیم (Maxim) ارتعاشات و سطوح پایین اکسیژن در هواپیما می تواند بر میزان توانایی جنسی افراد تاثیر بگذارد.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت

به "حقایقی غیر منتظره و جالب توجه در خصوص هواپیما ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی غیر منتظره و جالب توجه در خصوص هواپیما ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید