حمایت معاونت علمی از استارتاپ های حوزه بلاکچین و اینترنت اشیا

به گزارش وبلاگ جیرا، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال 2025 به 5 تریلیون دلار می رسد، گفت: تسهیلاتی از سوی معاونت علمی به این دسته از شرکت ها اعطا می گردد که این تسهیلات شامل وام 200 میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل گردد.

حمایت معاونت علمی از استارتاپ های حوزه بلاکچین و اینترنت اشیا

به گزارش وبلاگ جیرا دکتر مهدی محمدی امروز در رویداد استارتاپی IOT که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، اظهار کرد: بر اساس برآوردهایی که شده، تعداد اشیای متصل به اینترنت در جهان تا انتهای سال 2020 به بیش از 50 میلیارد اشیا می رسد که این تعداد 2.5 برابر سال 2016 است و این عدد نشان می دهد که ترند عجیب و غریب در حوزه اینترنت اشیا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تحولات فناوری در این حوزه در زمینه سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا تحولات شگرفی اتفاق افتاده است، اضافه نمود: اینها نشان می دهند که ترندهای قوی در زمینه اینترنت اشیا ببینیم.

محمدی، به شرایط بازار اینترنت اشیا اشاره نمود و یادآور شد: پیش بینی می گردد که تا انتهای امسال بازار اینترنت اشیا به 1.7 تریلیون دلار می رسد که این تقریبا برابر با فراوری ناخالص داخلی کشوری مانند ترکیه و کره است .

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال 2025 به 5 تریلیون دلار می رسد، اضافه نمود: در سال 2018 بیشترین حجم سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا در امریکا مربوط به حوزه شهر هوشمند بوده که 25 درصد سرمایه گذاری ها در این بخش جذب شده است علاوه بر آن 17 درصد در هوشمند سازی خطوط فراوری، تعمیر نگهداری و زنجیره های تامین بوده است. اینها فرصت هایی را به ما نشان می دهد که ما در کشور کمتر به آن پرداخته ایم.

محمدی تاکید نمود: این آمارها تلنگری است که اگر به آن دقت نکنیم دچار عقب ماندگی در اکوسیستم نوآوری در زمینه اینترنت اشیا می شویم به همین دلیل در صدد هستیم که از این استارتاپ ها حمایت های لازم را به عمل آوریم.

وی از اعلام آمادگی ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال برای حمایت از استارتاپ های حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های مرتبط با فراوری هوشمند اطلاع داد و اضافه نمود: تسهیلاتی از سوی معاونت علمی به این دسته از شرکت ها اعطا می گردد که این تسهیلات شامل وام 200 میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت معاونت علمی از استارتاپ های حوزه بلاکچین و اینترنت اشیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معاونت علمی از استارتاپ های حوزه بلاکچین و اینترنت اشیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید