آنالیز جامع گوشی پرچمدار تازه هواوی پی 50 پرو

به گزارش وبلاگ جیرا، هفته گذشته بود که هواوی، غول فناوری چین، رسماً عرضه جهانی نوترین گوشی پرچمدار خود یعنی Huawei P50 Pro را شروع کرد که همانند نسخه قبلی خود ادعا های زیادی را مطرح نموده بود. طبق شایعات ما می دانستیم که این پرچمدار نو، همچنان به یک دوربین بسیار قدرتمند مجهز خواهد شد که شرکت سازنده مدعی بود برترین دوربین گوشی در بازار خواهد بود، اما تحریم های ایالات متحده آمریکا برضد این شرکت بسیاری را به تردید در مورد مشخصات ادعایی این گوشی وا می داشت. به هر حال، اکنون عرضه جهانی این گوشی شروع شده است و ما قصد داریم تا در اینجا به آنالیز جامع مشخصات این پرچمدار نو بپردازیم که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

آنالیز جامع گوشی پرچمدار تازه هواوی پی 50 پرو

قیمت Huawei P50 Pro و گزینه های ذخیره سازی

قبل از هر چیز بهتر است با قیمت این گوشی شروع کنیم تا در همین ابتدا متوجه شویم با چه مقدار صرف بودجه ای طرف هستیم. هواوی پی 50 پرو از تاریخ 7 فوریه (18 بهمن 1400) و با قیمتی برابر با 1100 یورو برای پیکربندی 256 گیگابایتی، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این پرچمدار البته از هم اکنون برای پیش سفارش در منطقه ها آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین، اساساً در همه جا به جز آمریکای شاقتصادی موجود است. عدم حضور این گوشی در شمال آمریکا نیز به تحریم های این شرکت به وسیله ایالات متحده مربوط می گردد با این حال هنوز مشتریان آمریکایی می توانند این گوشی را از خارج از کشور خریداری نمایند.

طراحی و صفحه نمایش Huawei P50 Pro

طراحی تازه و جالب Dual-Matrix هواوی پی 50 پرو که شامل دو حلقه برای جای دادن دوربین ها در ماژول پشتی دستگاه است، از همان ابتدا به قدرت دوربین های این گوشی در ثبت تصاویر اشاره دارد. اگر چه همین طراحی به مقدار کافی می تواند پی 50 پرو را خاص کند، اما وجود گزینه های رنگی همانند طلایی کاکائویی و مشکی طلایی یا صورتی مجذوب کننده و سفید مرواریدی، می تواند به ظاهر غیر متعارف این گوشی یاری کند.

در جلو، Huawei P50 Pro یک صفحه نمایش 6.6 اینچی شیشه ای خمیده 120 هرتزی با وضوح 2700 در 1228 پیکسل و یک سوراخ پانچ مرکزی برای دوربین جلو دارد که باعث می گردد گوشی در هنگام گرفتن به راحتی در کف دست قرار گیرد. هواوی نه تنها یک شارژر 66 واتی را در جعبه P50 Pro قرار می دهد، بلکه یک قاب سیلیکونی نیز دارد تا پس از خرید هزینه ای نداشته باشید. صفحه نمایش HDR این دستگاه قادر است طیف رنگی گسترده DCI-P3 را پوشش دهد و نرخ تازه سازی 120 هرتز را به کاربر عرضه کند. این نرخ تازه سازی با نرخ نمونه برداری لمسی قابل توجه 300 هرتز همراه می گردد که برای تأخیر کمتر در حین بازی بسیار مفید است. آزمایش های رسمی نشان می دهد که نمایش رنگ صفحه نمایش P50 Pro عالی است. کمترین احراف از تعادل رنگ سفید، بالاترین دقت رنگی که تا به امروز در یک گوشی دیده شده و سطوح روشنایی عالی که مشاهده آن را در فضای باز آسان می نماید، بخشی از نتایج این آزمایش ها است.

جزئیات بیشتر درباره صفحه نمایش Huawei P50 Pro

تنظیمات بازخوانی پویا، حوزه تازهی برای هواوی است و ما متوجه شدیم که به دلایلی این شرکت انیمیشن های رابط انتقالی را در ترکیب تازه سازی بالا قرار نداده است. کشیدن انگشت از یک صفحه اصلی به صفحه دیگر باعث تاری قابل توجهی می گردد مگر اینکه نمایشگر را همواره روی به روز رسانی 120 هرتز تنظیم کنید. یکی از توضیحات احتاقتصادی این است که رابط صفحه اصلی با فرکانس 90 هرتز کار می نماید که تنظیمات به روزرسانی Dynamic که هوآوی به عنوان تعادل بین نرمی و عمر باتری معرفی می نماید روشن است. شاید هوآوی به درستی به این نتیجه رسیده است که کشیدن انگشت روی صفحه اصلی نسبت به پیمایش در منوی تنظیمات نادرتر است، اما اگر می خواهید صافی 120 هرتز در آنجا نیز باشد، باید گزینه High Refresh Rate را در تنظیمات نمایشگر روشن کنید.

عملکرد و نرم افزار Huawei P50 Pro

پرچمدار 2022 هواوی از چیپست اسنپدراگون 888 بدون مولفه 5G و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برد. این ها ممکن است شبیه مشخصات مدل 2021 به نظر برسند، و اینکه P50 Pro هواوی کاملاً روی تجربه دوربین متمرکز شده است. استفاده از این پردازنده اسنپدراگون بدون مودم و فیلتر های 5G به خودی خود ایرادی ندارد، زیرا تحریم های ایالات متحده اجازه نمی دهد تا این گوشی به فراتر از این برسد. اما باید دانست که این گوشی همه عملکرد هایی که شما از یک گوشی اندرویدی انتظار دارید را بدون هیچ مسئله ای اجرا می نماید. اگرچه فقدان مودم 5G نیز ممکن است نگرانی در خصوص این دستگاه ایجاد کند، اما همه میدانیم که پوشش شبکه 5G همچنان محدود است و تجهیزات آن در حال حاضر سرعتی برابر یا حتی بدتر از سرعتی را ارائه می دهند که در 4G LTE قدیمی دریافت می کنید.

رابط کاربری Huawei P50 Pro

فقدان سرویس های گوگل در P50 Pro یک مشکل بزرگ تر از اتصال 5G است، هرچند می توان با ترفند های مختلفی نیز آن را دور زد. گوشی P50 Pro بر روی نسخه منبع باز اندروید 11 با رابط کاربری EMUI 12.1 خود هوآوی در بالای صفحه اجرا می گردد، با گالری برنامه های خانگی که در سال گذشته رشد زیادی داشته است و محبوب ترین برنامه های مورد احتیاج شما، حتی برنامه های اقتصادی را نیز شامل می گردد. هوآوی بعلاوه در حال تبدیل شدن به قدرت در این زمینه است و حتی از بسیاری از برنامه های بانکی در بازار هایی که ارائه می نماید، پشتیبانی می نماید و اکنون حتی یک جایگزین فین تک برای Google Pay دارد.

احتیاجی به گفتن نیست که هیچ سرویس Google در این دستگاه وجود ندارد، زیرا این یک اندروید خالص AOSP است، و ما امیدواریم که گوگل و هواوی بتوانند در مقطعی با هم تعامل داشته باشند، زیرا این یک شرایط باخت و باخت برای هر دو طرف است. برای دور زدن این شرایط، می توانید APKPure، APKMirror یا هر APK Aggregator آنالیز شده مشابهی را به عنوان جایگزین فروشگاه Play نصب کنید. بنابراین، می توانید Maps، Chrome، و چند برنامه Google دیگر را که ممکن است به آن ها احتیاج داشته باشید، دانلود کنید، اما اگر می خواهید آن ها را با نمایه Google خود ادغام کنید، به MicroG احتیاج دارید.

یک برنامه جایگزین Maps، YouTube، Gmail و ... نیز وجود دارد که بسیار خوب کار می نمایند. به عنوان مثال، YouTube Vanced بهتر از نسخه اصلی است، برنامه Petal Maps از قبل نصب شده است و به صورت آفلاین کار می نماید، در حالی که می توانید برنامه عالی نقشه های Here WeGo را نیز بگیرید، و کل قاره ها را برای ناوبری آفلاین دانلود کنید. بعلاوه می توانید از جستجوی امن گلبرگ هوآوی بهره ببرید که از قبل نصب شده است و یک برداشت مجذوب کننده برای حفظ حریم خصوصی در موتور جستجوی Google است.

با این حال، بعضی از برنامه ها نیز هستند که نه تنها خدمات Google Play را پس از راه اندازی آنالیز می نمایند، بلکه به آن ها احتیاج دارند تا به درستی اجرا شوند. این مسئله عمدتاً به برنامه های پولی یا بعضی از برنامه ها که احتیاج به اشتراک دارند، دیده می گردد. به هر حال، رابط کاربری EMUI 12.1 هوآوی، غیر از اجرای حلقه های بیشتر برای نصب برنامه ها، تجربه ای نرم و ابریشمی را به ما ارائه می دهد. هوآوی پیشخدمت کنترل صوتی سلیا Celia خود را به عنوان جایگزینی برای Google Assistant دارد که می تواند به دستورات صوتی مختلف پاسخ دهد. متأسفانه، هوآوی اصرار دارد که EMUI را شبیه به iOS نشان دهد و به شما این امکان را می دهد که مرکز کنترل و پانل اعلان ها را از هر دو طرف سوراخ پانچ بکشید.

تست دوربین Huawei P50 Pro

این دو حلقه دوربین در پشت Huawei P50 Pro دارای سخت افزار واقعاً چشمگیری هستند. سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی دوربین اصلی True-Chroma به یاری سنسور تک رنگ 40 مگاپیکسلی در حلقه پایینی در گرفتن نور یاری می نماید. یک دوربین 13 مگاپیکسلی وظایف عکاسی از چشم انداز را انجام می دهد، در حالی که رکورد محدوده زوم 200 برابری با رفتن از دوربین فوق عریض 0.5 برابر به دوربین 64 مگاپیکسلی 90 میلی متری 3.5 برابر پریسکوپ در بازه ای معادل 13 تا 2700 میلی متر به دست می آید.

هوآوی اکنون یک راه چاره تازه XD Optics را برای از دست دادن سیگنال مزاحم که ذات عکاسی با موبایل است، اضافه نموده. این اولین سیستم جامع بازیابی سیگنال تصویر است که می تواند محاسبات را برای اصلاح خطا های نوری و بازفراوری جزئیات دقیق، تا 25 درصد سیگنال تصویر، اعمال کند. علاوه بر سخت افزار دوربین خیره نماینده، هوآوی یک موتور تصویر True-Chroma تازه را معرفی می نماید که با استفاده از یک سنسور نور محیطی 10 کاناله تازه، بالاترین دقت رنگ ممکن را ارائه می دهد و تصاویری را منعکس می نماید که دقیقاً چشم انسان می بیند.

هوآوی ادعا می نماید که موتور تصویر True-Chroma می تواند درصد بسیار بیشتری از اطلاعات تصویر سوژه دوربین را که در جلوی لنز قرار گرفته است، نسبت به سایر دوربین های گوشی ثبت کند. به علاوه، سیستم فیلتر رنگی تازه با فناوری بهبود یافته Super HDR یاری بیشتری به این فرآیند می نماید. در واقع، ما متوجه شدیم که تصاویر P50 Pro، برترین تصاویری هستند که یک گوشی هواوی تا به امروز توانسته است فراوری کند.

ضبط ویدیو Huawei P50 Pro

موضوع دیگری که به دوربین های هواوی پی 50 پرو مربوط می گردد، موضوع کیفیت ضبط ویدئو است. دوربین P50 Pro با تثبیت نماینده تصویر تازه AIS Pro که هواوی می گوید حتی برای حالت های تایم لپس خارج از جعبه نیز خوب است، وضوح ویدیوی 4K را در تمام محدوده زوم گوشی ضبط می نماید. سپس ویدیو ها را می توان مستقیماً در گالری با ابزار داخلی PetalClip ویرایش کرد، اگرچه این ویدئو ها به مقدار ای باکیفیت و براق به نظر می رسند که در اغلب موارد احتمالاً احتیاجی به این کار نخواهید داشت مگر اینکه بخواهد فیلم خود را برش دهید.

کیفیت صدا و مکالمه Huawei P50 Pro

کیفیت ضبط صدای استریو هوآوی P50 پرو در هنگام فیلم برداری نیز قابل توجه است، زیرا صدای محیط را هنگام صحبت کردن حذف می نماید و پیروز می گردد با وزش باد که به سه میکروفون حذف نویز اطراف گوشی برخورد می نماید، مقابله کند. بلندگو های استریو تمیز و قدرتمند این دستگاه نیز به نسبت بلندگو های نصب شده بر روی تلفن های دیگر نیز عالی هستند، و صدا را در طول تست های کیفیت تماس با صدای بلند و واضح به گیرنده منتقل می نماید.

عمر باتری و شارژ Huawei P50 Pro

باتری 4360 میلی آمپری کاملاً خالی گوشی هواوی پی 50 پرو را می توان به وسیله یک شارژر سریع 66 واتی که در داخل جعبه قرار داده شده، در مدت زمان 40 دقیقه به طور کامل شارژ کرد. همین عملیات با شارژر بی سیم 40 واتی، حدود یک ساعت طول خواهد کشید. به این ترتیب، این ها یکی از سریع ترین سرعت های شارژ در یک سری گوشی های پرچم دار محسوب می گردد که تا به امروز ارائه شده است و نسبت به نسل قبلی خود نیز بهبود نشان می دهد. این گوشی با صفحه نمایش همواره روشن و استفاده منظم، حدود 10 درصد شارژ را در ساعت از دست می دهد که عملکرد بسیار خوبی محسوب می گردد و می تواند نوید استفاده مستمر برای یک روز کامل را به کاربر بدهد.

جمع بندی

رقبای زیادی برای Huawei P50 Pro در رنج قیمتی پرچمدار وجود دارد. این گوشی بعضی از برترین عکس های دوربین اصلی را که از یک گوشی دیده ایم ارائه می نماید، و عکس های زوم آن دقیقاً با پریسکوپ های راسخ گوشی های قدتمندی همانند S21 Ultra یا Pixel 6 Pro برابری می نماید. این گوشی بعلاوه دارای یکی از برترین نمایشگر های رنگی است که تا به امروز آزمایش شده است و برخلاف رقبای مستقیم خود، دارای قابلیت شارژ بسیار سریع داخل جعبه است. برخلاف تصور عمومی، فقدان مودم نسل بعدی 5G یا خدمات گوگل که ناشی از تحریم های ایالات متحده می باشد، آنقدر ها هم برای این دستگاه مشکل ساز نیست، هرچند می تواند ارزش قیمتی پی 50 پرو را تغییر دهد. روی هم رفته به نظر نمی رسد هیچ کاربری از خرید این گوشی پشیمان گردد، اما باید در نظر داشت که فاقد قابلیت های جوان پسندی همانند اتصالات 5G است که بسیاری آن را یک فاکتور مهم در خرید گوشی می دانند.

منبع: phonearena

نوشته: مصطفی جرفی-وبلاگ جیرا

منبع: فرارو

به "آنالیز جامع گوشی پرچمدار تازه هواوی پی 50 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز جامع گوشی پرچمدار تازه هواوی پی 50 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید