علم و تکنولوژی

سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد به عنوان نخبه پژوهشگران برتر خراسان شمالی معرفی شدند

بنیاد نخبگان خراسان شمالی سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد را به عنوان نخبه پژوهشگران برتر سال 1400 در این استان را معرفی کرد.

28 اردیبهشت 1401

اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به خبرنگاران

پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در روز نهم اسفند 1394 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان متولی برگزاری این همایش و دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های این سازمان،...

21 اردیبهشت 1401

ایجاد پوشش های نانومتری با سیستم اسپری التراسونیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، لایه نشانی با روش های مرسوم اسپری باعث ایجاد قطرات با سایزهای مختلف می گردد که این امر روی کیفیت لایه تشکیل شده اثر می گذارد و کنترل ضخامت لایه را سخت می نماید.

17 اردیبهشت 1401

هیات تشخیص حل اختلاف کار در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هیات تشخیص حل اختلاف کار با برگزاری نخستین نشست رسیدگی به مسائل و مناقشات کارگری و کارفرمایی شرکت های استقراری در پارک علم و فناوری زاهدان در این پارک مستقر شد.

15 اردیبهشت 1401

شناخت بیشتر مفاخر فرهنگی و تمدنی ایران در جهان می تواند قدرت بین المللی ما را افزایش دهد، لزوم توجه بیشتر جایزه کتاب سال به پژوهشگران تاریخ و جغرافیا

خبرنگاران - پرتغالی ها نخستین اروپایی هایی بودند که در حوضه خلیج فارس نقش عمده تجاری، نظامی و دیپلماتیک داشتند. آنها برای اولین بار در سال 1507 در هرمز حضور پیدا کردند و سال 1515 یک راهدارخانه در این جزیره ایجاد کردند و برای دو قرن دیگر در این منطقه به طور...

11 اردیبهشت 1401

نتایج مثبت اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران را سال آینده خواهیم دید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران بستری برای هماهنگی برنامه های اشتغال کشور است و سال آینده نتایج مثبت آن را خواهیم داشت.

6 اردیبهشت 1401

ریلمی بادز ایر 3 به زودی رونمایی می گردد

این طور که به نظر می رسد، ریلمی میخواهد به زودی (به طور دقیق تر در همین ماه میلادی) از ایرفون بی سیم نو خود تحت عنوان ریلمی بادز ایر 3 (Realme Buds Air 3) رونمایی کند.

4 اردیبهشت 1401

آنالیز جامع گوشی پرچمدار تازه هواوی پی 50 پرو

هفته گذشته بود که هواوی، غول فناوری چین، رسماً عرضه جهانی نوترین گوشی پرچمدار خود یعنی Huawei P50 Pro را شروع کرد که همانند نسخه قبلی خود ادعا های زیادی را مطرح نموده بود. طبق شایعات ما می دانستیم که این پرچمدار نو، همچنان به یک دوربین بسیار قدرتمند مجهز خواهد...

3 اردیبهشت 1401

12 درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست

خبرگزاری خبرنگاران-وزیر بهداشت گفت: 12 درصد تخت های بیمارستانی و 23 درصد تخت های ویژه بیمارستان های کشور در اختیار بیماران کرونایی است.

25 فروردین 1401

یکی از برترین برنامه های عکاسی S21 اولترا به دیگر کهکشانی های سامسونگ می آید

غول فناوری کره ای اواخر سال گذشته با انتشار یک اپلیکیشن حرفه ای عکاسی به نام Expert Raw توانست رضایت بسیاری از علاقه مندان به این حوزه را جلب کند. این اپلیکیشن که فقط برای کاربران گلکسی S21 اولترا منتشر شده، می تواند به لنزهای تله فوتوی این گوشی هوشمند اجازه...

21 فروردین 1401

برترین زمان سفر به زاگرب؛ مرکز اعجاب انگیز کرواسی

زاگرب، مرکز کشور کرواسی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا است. برای فهمیدن برترین زمان سفر به این شهر مسحورکننده در این مقاله با ما بخوانید.

21 فروردین 1401

پاکسازی بقایای معماری محوطه تاریخی صفه سرمسجد در مسجد سلیمان

بقایای معماری محوطه تاریخی صفه سرمسجد در شهرستان مسجد سلیمان پاک سازی شد.

7 اسفند 1400

اینتل و AMD به رونمایی بزرگ پردازنده در نمایشگاه CES اشاره کردند

اینتل و AMD قصد دارند در جریان نمایشگاه CES 2022 از تراشه های قدرتمند خود رونمایی نمایند چرا که امروز هر دو شرکت به برگزاری یک رویداد اشاره کردند.

5 اسفند 1400

بیوگرافی برادران رایت مخترعان بزرگترین آرزوی بشر، پرواز!

برادران رایت | Wright Brothersپیشگامان هواپیمایی آمریکایی ویلبر و ارویل رایت اولین کسانی بودند که پرواز را محقق کردند، رویایی که سالیان سال فکر هر انسانی را به خود مشغول نموده بود. برادران رایت متولد 1871 و 1867 هستند و در طول زندگی خود با اشتیاق کامل به موضوع پرواز...

5 اسفند 1400

حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در اولویت مرکز شتابدهی است

مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در راستای برقراری ارتباط مؤثر بین صنعت گران و نخبگان، صادرات محصولات و خدمات فناورانه و از سویی بسترسازی برای سرمایه گذاری روی ایده های نو، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

21 بهمن 1400

بار پرداخت بدهی ماهانه 10 هزار میلیارد تومان دولت روحانی بر دوش دولت رئیسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاهد فقدان آینده نگری در دولت حسن روحانی در کنار آینده فروشی بودیم به طوری که ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی ها پرداخت کند.

20 بهمن 1400

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از آخرین دستاوردهای فنی و دیجیتال همراه اول در ایران تلکام 2021

جمعی از نمایندگان مجلس ضمن بازدید از غرفه همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2021، از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای فنی و دیجیتال این اپراتور قرار گرفتند.

9 بهمن 1400

سلطنت مدیاتک بر بازار تراشه های موبایل همچنان ادامه دارد

شرکت مشهور کانترپوینت که در زمینه تحلیل بخش های مختلف بازار موبایل فعالیت دارد، ساعاتی قبل گزارش مربوط به شرایط بازار تراشه های موبایل در سه ماهه سوم 2021 را منتشر کرد. طبق این گزارش، بازار تراشه های موبایل در این محدوده زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته...

8 بهمن 1400

کارشناسان یونسکو در راه یزد

قرار است تا کمتر از یک ماه آینده ارزیابان سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) برای آنالیز شرایط بافت تاریخی شهر یزد و ارائه گزارش ارزیابی برای ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد از این بافت تماشا نمایند.

5 بهمن 1400

عروس دشت های ایران کجاست؟

تصور کنید که قرار است جایی برویم که در ورودی جاده ابرها به استقبال مان می آیند و نوید طبیعت گردی ای بکر را بهمان می دهند. به این پیشنهاد جواب رد می دهیم؟ جواهر دشت، روی قله های گیلان چنین جایی ست. بیشتری ها معمولا تابستان و بهار به اینجا می آیند و برای تماشا...

30 دی 1400
تعداد: (176)