یک واحد دیگر از هواوی به فروش گذاشته شد

به گزارش وبلاگ جیرا، شرکت هواوی تکنولوژیز به علت تحریم های آمریکا که تامین تراشه از شرکت هایی مانند اینتل را سخت نموده، سرگرم مذاکرات پیشرفته برای فروش کسب و کار سرور x86 خود است.

یک واحد دیگر از هواوی به فروش گذاشته شد

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع نوشت: این شرکت در پی فروش کسب و کار سرور به کنسرسیومی از شرکتها شامل یک شرکت تحت حمایت دولت است. ارزش دقیق این معامله معلوم نیست اما احتمالا میلیاردها یوان ارزش خواهد داشت.

چندین خریدار احتاقتصادی از بخش دولتی و خصوصی در ماه های اخیر ظاهر شده اند. شرکت هنان اینفورمیشن اینداستری اینوستمنت، یک شرکت دولتی که شریک کسب و کار سرور هواوی بوده، یکی از این خریداران است. شرکت سازنده محصولات الکترونیکی مصرفی هواکین تکنولوژی و شرکت مدیریت دارایی که نماینده دولت هوبی است، در این مذاکرات حضور دارند. هنوز معلوم نیست این شرکتها به صورت جداگانه پیشنهاد خرید داده اند یا در قالب یک کنسرسیوم عمل می نمایند.

هواوی در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند. این شرکت زمانی به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی چین به شمار می رفت اما از زمانی که دولت ترامپ در سال 2018 این شرکت را هدف تحریم قرار داد، مجبور شده است در فعالیتهایش تغییراتی صورت دهد. پس از این که تحریمهای آمریکا مانع فروش قطعات از جمله تراشه های 5G شرکتهای آمریکایی نظیر کوالکام به هواوی شد، این شرکت چینی سال گذشته برند تلفن هوشمند آنر (Honor) را به مبلغ نامعلومی به کنسرسیومی از شرکتهای دولتی فروخت.

محدودیتهای صادراتی به هواوی ضربه اقتصادی زده است. این شرکت به تازگی درآمدهای سه ماهه سوم را اظهار داشت که با 38 درصد کاهش، به 135 میلیارد یوان (21.2 میلیارد دلار) رسید و فروش هواوی برای چهارمین سه ماهه متوالی کاهش پیدا کرد. گوئو پینگ، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در بیانیه ای اظهار داشت که کسب و کار سازمانی هواوی باثبات بوده اما واحدهای مصرفی به شدت متاثر شده است.

خط سرور x86 کسب و کار اصلی هواوی نیست. این شرکت سرورهای خود برای کسب و کار رایانش ابری را مبتنی بر پردازنده های ARM طراحی نموده است که از فناوری Kunpeng هواوی بهره می برند.

هواوی روابط تجاری قوی با شرکتهای تحت حمایت دولت در استان هنان برقرار نموده است. شرکت Huanghe Kunpeng از پردازنده های Kunpeng هواوی برای ساخت سرور و رایانه شخصی استفاده نموده است. هواوی به تازگی واحدی به نام Xfusion را در شهر ژنگژو راه اندازی نموده است تا کسب و کار مربوط به فناوریهای مبتنی بر Kunpeng رشد دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جدا کردن کسب و کار سرور x86 فرصت بیشتری برای رشد فراهم می نماید. گروه تلفن هوشمند آنر اظهار داشت جدایی از هواوی به این شرکت اجازه داده است روابط تجاری با تامین نمایندگان بزرگ تراشه را ازسربگیرد زیرا محدودیتهای صادراتی شامل این شرکت نمی گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "یک واحد دیگر از هواوی به فروش گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک واحد دیگر از هواوی به فروش گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید