یکی از برترین برنامه های عکاسی S21 اولترا به دیگر کهکشانی های سامسونگ می آید

به گزارش وبلاگ جیرا، غول فناوری کره ای اواخر سال گذشته با انتشار یک اپلیکیشن حرفه ای عکاسی به نام Expert Raw توانست رضایت بسیاری از علاقه مندان به این حوزه را جلب کند. این اپلیکیشن که فقط برای کاربران گلکسی S21 اولترا منتشر شده، می تواند به لنزهای تله فوتوی این گوشی هوشمند اجازه دهد تا در حالت حرفه ای عکس برداری کند. این برنامه حرفه ای عکاسی یکی از قابلیت های مهم گلکسی S22 اولترا به شمار میرود زیرا همان طور که می دانید این گوشی هوشمند قدرتمندترین سیستم دوربین را بین گوشی های این شرکت دارد و سامسونگ اعلام نموده که سیستم دوربین سری گلکسی S22 تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم های مجازی را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است.

یکی از برترین برنامه های عکاسی S21 اولترا به دیگر کهکشانی های سامسونگ می آید

طبق آخرین اطلاعات و گزارش های منتشر شده، قرار است سامسونگ این اپلیکیشن را برای گوشی های پرچم دار بیشتری منتشر کند. بر اساس گفته یکی از مدیران انجمن های کره ای سامسونگ، اپلیکیشن Expert Raw از تاریخ 25 فوریه (6 اسفند ماه) در اختیار گوشی های پرچم دار بیشتری قرار می گیرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه پایدار این اپلیکیشن بعد مدت ها آزمایش در همان تاریخ منتشر خواهد شد.

شاید این حقیقت که تنها بعضی از گوشی های هوشمند سامسونگ و به ویژه پرچم داران این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد، بسیاری از کاربران را ناامید کند. البته علت این تصمیم سامسونگ واضح است، زیرا بدیهی است که گوشی های پرچم دار سیستم دوربین قوی تر نسبت به بقیه گوشی ها دارند و همین عامل استفاده از قابلیت های بسیار مجذوب کننده این اپلیکیشن را برای کاربران این گوشی ها راحت تر می نماید. در این راستا یکی از مدیران انجمن های کره ای اعلام نموده که تنها مدل های برتر این شرکت نظیر گلکسی زد فلیپ 3، زد فولد 3، گلکسی S20 اولترا و نوت 20 اولترا این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد.

این به این معنی است که بعضی از گوشی های پرچم دار تازه سامسونگ مثل نسخه پایه گلکسی S22 و مدل های گلکسی S21 نمی توانند از قابلیت های کاربردی این اپ بهره ببرند. در ادامه بد نیست به بعضی از قابلیت های کلیدی این اپلیکیشن اشاره کنیم. این اپ حرفه ای ویژگی هایی مانند پشتیبانی 16 بیتی از فرمت RAW مبتنی بر چند فریم را برای دوربین های اصلی، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ به ارمغان می آورد. در مقایسه با اپ اصلی دوربین سامسونگ، این اپ فقط هنگام استفاده از لنزهای اصلی و فوق عریض، عکس برداری با فرمت RAW را امکان پذیر می نماید. یکی از مدیران انجمن سامسونگ افزود که رویکرد چند فریم به این معنی است که می توانید عکس های با فرمت RAW را با وضوح، جزئیات و محدوده دینامیکی بهبود یافته مشاهده نمایید.

باید خاطر نشان کنیم که این اپ عملکرد HDR، پشتیبانی فرمت از JPEG بدون افت کیفیت، کنترل های حالت حرفه ای (مانند ISO، سرعت شاتر، نوردهی، فوکوس دستی و هیستوگرام) را ارائه می دهد. بعلاوه امکان تعامل و ارسال خروجی به نرم افزار ادوبی لایت روم هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

در نظر داشته باشید که فرمت RAW با JPEG فرق دارد. JPEG همان فرمت و قالب رایج تصویر است که اسمارت فون ها و دیگر دوربین ها به صورت پیش فرض با آن از عکس ها خروجی می گیرند و در اصل تصویری فشرده است که با بهره گیری از الگوریتم ها و ترفندهای هوشمندانه مختلف، داده هایی که در تصویر وجود دارند و به آن ها احتیاج نیست را از بین می برد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که یکی از رایج ترین فرمت های تصویری در اغلب دوربین های دیجیتال RAW است. این گزینه در واقع یک نوع فایل را تعریف می نماید که بسیاری از عکاسان حرفه ای با وجود حجم بالایش آن را به فرمت JPEG ترجیح می دهند. RAW فرمتی است که به کمترین پردازش احتیاج دارد. منظور از پردازش کم این است که در زمان ثبت عکس فرایندهای پردازشی کمتری انجام می گیرد و اطلاعات کمتری در زمان ثبت عکس دور ریخته می شوند و خوشبختانه Expert Raw در گرفتن تصاویر در این فرمت عملکرد بسیار خوبی دارد.

باید دید غول فناوری کره ای چه زمانی تصمیم می گیرد که این اپ بسیار مجذوب کننده را در اختیار دیگر گوشی های شرکت خود قرار دهد.

منبع: Androidcentral

منبع: دیجیکالا مگ

به "یکی از برترین برنامه های عکاسی S21 اولترا به دیگر کهکشانی های سامسونگ می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از برترین برنامه های عکاسی S21 اولترا به دیگر کهکشانی های سامسونگ می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید