موزه هگمتانه همدان تا انتها تیر ماه تعطیل است

به گزارش وبلاگ جیرا، تعمیرات و بازسازی موزه هگمتانه تا خاتمه تیر ماه ادامه خواهد یافت.

موزه هگمتانه همدان تا انتها تیر ماه تعطیل است

محسن ترابی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از انعقاد 110 قرارداد برای تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی استان اطلاع داد.

بر اساس سخنان محسن ترابی مبالغی از مرکز برای تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی به استان تزریق شده است که در صورت عدم استفاده از این مبالغ امکان دریافت مجدد آن وجود نداشته& بنابراین به ناچار در این بازه زمانی که تقریبا شمار بازدیدنمایندگان کمتر از ماه آخر تابستان است، اقدام به بازسازی بناهای تاریخی شده است.

این مبالغ که در اواخر اردیبهشت ماه به استان تزریق شده است و تا انتها تیرماه مهلت استفاده از بودجه وجود دارد، اما به دلیل زمان بر بودن معین پیمانکار و عقد قرارداد از اوایل تیر کار بازسازی شروع شده است.

بنا به گفته ترابی تقریبا 30 بنای تاریخی در شهرستان همدان تا انتها تیرماه بازسازی خواهد شد، که می توان از جمله این بناها به آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، موزه هگمتانه، موزه تاریخ طبیعی، مسجد جامع و کاروانسرای گلشن اشاره نمود.

ایشان با اشاره به تعطیلی سایت موزه هگمتانه و موزه تاریخ طبیعی استان تاکید نمود:

تقریبا 80 میلیون تومان هزینه برای کف سازی در موزه هگمتانه و تعویض تاسیسات نیز که به همین دلیل انجام می گیرد، پرداخت شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در انتها سخنان خود نسبت به امکان بازدید از بناهای تاریخی در زمان بازسازی این چنین بیان نمود:

بازسازی در بسیاری از بناهای تاریخی به گونه ای انجام می گردد که گردشگران بتوانند از آثار تاریخی بازدید نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "موزه هگمتانه همدان تا انتها تیر ماه تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هگمتانه همدان تا انتها تیر ماه تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید