همکاری های دوجانبه و افغانستان، محور ملاقات وزرای خارجه آمریکا و تاجیکستان

به گزارش وبلاگ جیرا، در ملاقات وزرای امور خارجه آمریکا و تاجیکستان در واشنگتن موضوع همکاری های دوجانبه و اوضاع افغانستان مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

همکاری های دوجانبه و افغانستان، محور ملاقات وزرای خارجه آمریکا و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ جیرا در دوشنبه، آنتونی بلینکن و سراج الدین مهرالدین وزرای امور خارجه آمریکا و تاجیکستان ضمن ملاقات خود در واشنگتن در خصوص تقویت همکاری های دوجانبه و بعلاوه تحولات جاری افغانستان مصاحبه و گفتگو کردند.

طبق اطلاعیه بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن با ابراز رضایت از میزبانی هشتمین دور رایزنی های سیاسی بین دو کشور، بر استحکام و اهمیت روابط دو جانبه آمریکا با تاجیکستان تاکید و از همتای تاجیک خود جهت پیشگامی ثابت وی در مسائل امنیتی منطقه ای قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر کوشش های کشورش در جهت ادامه همکاری های دوجانبه در امر ارتقاء حقوق بشر، آزادی های اساسی و توسعه مالی، بعلاوه پایبندی واشنگتن بر امنیت، ثبات و تمامیت ارضی تاجیکستان را تأیید کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: وزرای امور خارجه آمریکا و تاجیکستان بر این باورند که یک توافق عادلانه و پایدار در افغانستان به رشد مالی و همگرایی در منطقه یاری خواهد نمود.

قابل ذکر است که بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا در خاتمه رایزنی های سیاسی سالانه بین واشنگتن و دوشنبه اطلاعیه دیگری هم منتشر نموده است.

در آن گفته شده است که در این رایزنی ها هیئت آمریکایی به ریاست دین تامپسون دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیای جنوبی و مرکزی حضور یافته و نمایندگان آمریکا بار دیگر بر تعهد خود نسبت به استقلال، حاکمیت و شکوفایی تاجیکستان تاکید نموده اند.

بعلاوه آمده است: هیئت ها در خصوص مسائل مربوط به امنیت و حاکمیت قانون، حقوق بشر، انرژی و اقتصاد بحث و گفتگو کردند. شرکت کنندگان تعهد کشورهای خود برای مقابله مشترک با تهدیدات امنیتی در منطقه، همکاری در راستای کوشش های برای مبارزه با تروریسم و ارتقاء سطح حرفه ای سرویس های امنیتی را تائید کردند.

گفته شده است که در این نشست به مباحث آزادی مذهب، مبارزه با قاچاق انسان، همکاری های مالی و بعلاوه حل موضوع افغانستان هم پرداخته شده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "همکاری های دوجانبه و افغانستان، محور ملاقات وزرای خارجه آمریکا و تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های دوجانبه و افغانستان، محور ملاقات وزرای خارجه آمریکا و تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید