یادمان بغداد، معماری زیبا در بنای کوچک تاریخی

به گزارش وبلاگ جیرا، یادمان جنگ بغداد یکی از بناهای تاریخی زیبا در نزدیکی کاخ توپ کاپی در استانبول است. با گزارش خبرنگاران از این بنای تاریخی همراه باشید.

یادمان بغداد، معماری زیبا در بنای کوچک تاریخی

بسیاری از سایت ها و منابع مربوط به دنیاگردی به این موضوع اذعان دارند که استانبول یکی از زیباترین مقاصد توریستی دنیا است. سالانه تعداد زیادی از تورهای استانبول در این شهر برگزار می شوند. گشت و گذار در این شهر همواره برای شما همراه با تجربه هایی تازه خواهد بود. در هر گوشه از شهر به غیر از مراکز خرید و بازارها و کافه ها معروف استانبول، بناهای تاریخی زیادی وجود دارد. در حقیقت مسئولان دنیاگردی در استانبول از هر چیزی برای جذب دنیاگرد و کسب درآمد از آن استفاده می کنند. ظرفیتی که در کشور ما با وجود تعدد جاذبه های دنیاگردی، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بناهای کوچک در کاخ توپ کاپی استانبول یادمان جنگ بغداد است. با تصاویر اختصاصی وبلاگ جیرا از این یادمان همراه باشید.

این بنا از طریق سلطان مراد چهارم از شاهان عثمانی ساخته شده است.

وی این یادمان را به افتخار لشگرکشی خود به بغداد ساخته است.

این بنا در سال 1638 میلادی ساخته شده است.

کاشی کاری زیبای این بنا مربوط به قرن 17 میلادی است.

همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید از تزیینات صدف و پوسته لاک پشت برای زیباسازی درب و پنجره های این یادمان استفاده شده است.

این کاخ یکی از آخرین نمونه های کاخ سازی به این سبک است.

از میانه های قرن هجدهم از این بنا به عنوان کتابخانه خصوصی استفاده می شده است.

یکی از زیباترین اجزای این یادمان سقف زیبای آن است. این سقف به رنگ قرمز تزیین شده است و پس از ورود به بنا اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، همین سقف است.

درمجموع بازدید از این یادمان زیاد وقت شما را نمی گیرد اما توصیه می کنیم اگر به کاخ توپ کاپی استانبول سر زدید، از آن دیدن کنید و به جزییات زیبایی که در معماری آن به کار رفته است، دقت کنید.

اگر تجربه بازدید از کاخ توپ کاپی را دارید، نظر خود را با وبلاگ جیرا و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

به "یادمان بغداد، معماری زیبا در بنای کوچک تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادمان بغداد، معماری زیبا در بنای کوچک تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید