5 جاذبه شهر بلگراد در صربستان

به گزارش وبلاگ جیرا، جاذبه های بلگراد در صربستان

درست مثل ققنوسی که از خاکستر بیرون آمده باشد، شهر بلگراد، با پشت سر گذاشتن تاریخچه جنگی و آشفته اش، توانست به یکی از محبوب ترین مرکز های اروپایی تبدیل بشود. این شهر 2 میلیون نفری، در کنار رودخانه دانوب قرار گرفته است. می توانید محلی ها و توریست های بسیاری را ببینید که در کنار این رود در حال پیاده روی، غذا خوردن و یا گپ زدن هستند. مرکز صربستان، به داشتن سالانه 100 فستیوال بین المللی معروف است. با این اوصاف، فرقی نمی کند چه زمانی به این شهر زیبا سفر می کنید، همیشه می توانید از شرکت در فستیوال های مختلف و هیجان انگیز آن لذت ببرید. از آنجایی که این کشور دیدنی به تازگی در لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان قرار گرفته است، می توانید به راحتی به آن سفر کنید و از دیدن این جاذبه ها لذت ببرید.با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های بلگراد در صربستان آشنا شوید.

5 جاذبه شهر بلگراد در صربستان

1- کلیسای جامع سنت مارک (Crkva Svetog Marka)

این کلیسا در سال 1940 میلادی در کنار کلیسای چوبی و تاریخی که تاریخ ساخت آن به 1835 میلادی بر می گردد، در پارک Tašmajdan ساخته شد. کلیسای سنت مارک یکی از بزرگترین کلیساهای این کشور است که در آن می توانید مجسمه موزاییکی مارک مقدس و نماد های تاریخی و مذهبی کشور صربستان را ببینید. ساختمان مجلس این کشور هم در نزدیکی این کلیسا قرار گرفته است.

2- آدا سیگانلیا (Ada Ciganlija)

در مرکز بلگراد، در رودخانه ساوا، جزیره مصنوعی کوچکی به نام آدا سیگانلیا وجود دارد. این جزیره دیدنی، با داشتن چشم انداز ها زیبا و امکانات ورزشی اش، در طول تابستان ها روزانه 100 هزار بازدید کننده دارد. آدا سیگانلیا، جنگل های انبوه و سرسبزی دارد که نماینده حیات وحش این کشور هستند و در آن ها ممکن است به یک خرگوش، روباه و یا گوزن برخورد کنید. این منطقه با داشتن امکانات ورزشی مثل تنیس، راگبی ، اسکی و قایقرانی، یک مقاصد رویایی برای علاقمندان به ورزش است.

3- دژهای بلگراد

به دلیل موقعیت دفاعی استراتژیک این منطقه، از دوران پارینه سنگی، ساکنین این منطقه، در نزدیکی رود دانوب اقامت داشتند. بعد از ورود مهاجمان سلتی و رومانی به این شهر، آغاز به ساختن پرچین های دفاعی کردند و بعد ها در قرن پانزدهم، یک رهبر صربی، استحکامات این شهر و سازه های دفاعی آن را تقویت کرد. این دژ ها به طور شگفت انگیزی بی عیب و کامل ساخته شده اند. علاوه بر این دژ ها، در این منطقه پارک و فضای سبز، کلیسا و موزه هم قرار گرفته است.

4- خیابان نز میهایلووا (Knez Mihailova)

هر شهری یکی از این خیابان ها را دارد. خیابان هایی که جذابیت خاصی دارند و پر از فروشگاه ها و مراکز خرید معروف و جاذبه های تاریخی هستند. خیابان نز میهایلووا در بلگراد، یکی از همین خیابان ها است که اسمش را از یک پرنسس صربی گرفته است. تاریخ شکل گیری این خیابان یک کیلومتری به دوران عثمانی بر می گردد. اما معروفیت آن، بعد از قرن نوزدهم و حضور ثروتمندانی که آغاز به ساخت و ساز در آن کردند آغاز شد.

5- برج گاردوس (Gardos)

برج گاردوس در فاصله 20 کیلومتری از شهر بلگراد قرار گرفته است. در مقایسه با سایر آثار باستانی این شهر، برج گاردوس که در سال 1896 ساخته شد قدمت کمتری دارد. اما از نظر جذابیت و محبوبیت به هیچ عنوان کمتر از سایر آثار اریخی این شهر نیست. این برج که به برج هزار ساله هم معروف است، از طریق مجارستانی ها به عنوان نمادی برای هزار سال حکومت در این منطقه ساخته شد.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت

به "5 جاذبه شهر بلگراد در صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه شهر بلگراد در صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید