12 درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر بهداشت گفت: 12 درصد تخت های بیمارستانی و 23 درصد تخت های ویژه بیمارستان های کشور در اختیار بیماران کرونایی است.

12 درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست

به گزارش خبرگزاری وبلاگ جیرا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه عیادت از حضرات آیات علوی گرگانی و ری شهری در یکی از بیمارستان های تهران، با اشاره به سالگرد ورود کرونا به کشور اضافه کرد: هر موج نو کرونا سه موج ایجاد می نماید؛ نخستین موج مربوط به مراجعات سرپایی، دومین موج مربوط به بستری ها و سومین موج مربوط به فوتی هاست.

وی ادامه داد: در سویه نو اُمیکرون، هنوز به موج اول یعنی اوج بستری های سرپایی نرسیده ایم، ولی به زودی این موج فرا می رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فداکاری های کادر بهداشت و درمان در دو سال گذشته، گفت: از سال 98 تا به امروز فراز و نشیب های زیادی داشته ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت نموده است.

عین اللهی اضافه کرد: ما در این دو ساله تجربه های خیلی خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قلّه مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته ایم واکسن در داخل فراوری کنیم که رهبر معظم انقلاب نیز در مراسم 29 بهمن و ملاقات مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون شش شرکت فراوری واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور فراوری کنیم، در مقایسه به آمار جهان و حتی کشور های پیشرفته، آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشور ها هنوز به این مقدار از واکسیناسیون نرسیده اند.

مسائل را پشت سر گذاشتیم

عین اللهی اضافه کرد: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مسائل زیادی داشتیم، ولی امروزه اتاق های مراقبت ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه های اکسیژن ساز و دستگاه های یاری تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داریم و به روش های پیشرفته برطرف مسائل تنفسی بیماران مسلط هستیم.

وی ادامه داد: از نظر دارویی نیز کمیته علمی به وحدت نظر رسیده است و خوشبختانه بعد از دو سال دارو های مؤثر کرونا را در اختیار داریم و می دانیم برای هر بیماری چه نوع دارویی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضع بیماران مراجعه نماینده در بخش های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می گردد.

عین اللهی اضافه کرد: تا به امروز 91 درصد از مردم واکسن دُز اول، 81 درصد واکسن دُز دوم و 32 درصد واکسن دُز سوم خود را دریافت نموده اند.

ایران جزو 10 کشور برتر در مهار کرونا

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشور های برتر جهانست، در منطقه که می توانیم بگوییم اول هستیم و در جهان نیز رتبه ها دائم تغییر می نماید، ولی ایران جزو 10 کشور برتر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه از مردم خواست کسانی که واکسن نزده اند حتما اقدام به زدن واکسن نمایند و افرادی نیز که واکسن زده اند واکسیناسیون خود را با تزریق دُزهای اول و دوم تکمیل نمایند، زیرا اکنون برترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسیناسیون است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "12 درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید