استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ در قم

به گزارش وبلاگ جیرا، رمضانی گفت:با توجه به هزینه های تملک زمین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ استفاده گردد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ در قم

وبلاگ جیرا قم - به نقل از شهرداری قم، علی رمضانی،رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توسعه پارکینگ در شهر قم گفت: تا امروز برای توسعه پارکینگ، شهرداری با سرمایه خود اقدام به ساخت پارکینگ نموده است.

او با تأکید بر تغییر رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ می گوید: هزینه های تملک زمین برای توسعه پارکینگ بسیار بالا بوده و باید رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ تغییر نموده و به سمت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی حرکت کند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم گفت: باید با همکاری بخش خصوصی و با تعریف مبنا هایی تازه کسری پارکینگ در منطقه ها را جبران کنیم و این کار روش های مختلفی می تواند داشته باشد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم گفت: خرید پارکینگ از بخش خصوصی یکی از راه های تأمین پارکینگ در منطقه ها است و در حال حاضر درآمدی از حذف پارکینگ در منطقه ها داریم که باید برای آن برنامه ریزی نموده و با تجمیع آن بخشی از کسری پارکینگ منطقه ها را جبران کنیم.

رمضانی با اشاره به تفاوت هزینه ساخت هر پارکینگ با مبلغ دریافتی از حذف پارکینگ می گوید: باید شهرداری و شورای شهر تدبیری برای این موضوع اندیشیده و این دریافت حذف پارک را برداشته و آن را به کسری پارکینگ تبدیل نمایند.

او گفت: وقتی هزینه ساخت پارکینگ خارج ازملک برای پیمانکار بیشتر از ساخت پارکینگ در ملک خودش می گردد اقدام به حذف پارکینگ ننموده و بخشی از مسائل شهرداری رفع خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم می گوید: تملک زمین هزینه سنگینی برای شهرداری داشته و شهرداری تنها هزینه ساخت پارکینگ را از مالک می گیرد و هزینه تملک زمین محاسبه نمی گردد و این موضوع احتیاج به تغییر تفکر و نگاه سازمانی در شهرداری دارد.

او با اشاره به برنامه حال حاضر شهرداری در توسعه پارکینگ گفت: به منطقه ها اعلام شده زمین های مناسب برای پارکینگ را تعیین نموده و اعلام نمایند تا بتوانیم به یاری بخش خصوصی، پارکینگ احداث کنیم.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید