بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت
به گزارش وبلاگ جیرا، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در تبادل نظر با ماهنامه بهره وری با اشاره به شکل دریافت نهضت فداکاری و ایثار معلمان در دوره کرونایی، گفت که در هیچ نقطه ای از کشور دانش آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی اختصاصی با ماهنامه بهره وری، اظهار کرد: تحول در بهره وری نظام آموزش وپرورش مستلزم تحول در نظام های مهم سازنده نتایج نهایی است.
وی اضافه نمود: در این راستا می توان به نظام شناسایی و جذب نیرو، نظام تربیت و پرورش نیروی انسانی، نظام ارزشیابی و به روزآوری توانمندی ها و صلاحیت های حرفه ای و تخصصی معلمان، نظام برنامه درسی ملی که مسئولیت فراوری بسته های یادگیری مبتنی بر تربیت متوازن در همه ساحت های شش گانه و طراحی موقعیت های یادگیری را به عهده دارد، نظام ارزشیابی و سنجش تحصیلی که به عنوان مغناطیس نظام آموزشی زمینه های درک عمیق تراز عملکرد و شناسایی نقاط قابل بهبود شناخته می گردد، اشاره نمود.
وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: اولین گام آموزش وپرورش در بهره وری سرمایه انسانی، اصلاح نگرش معلمان نسبت به نظام مدیریت تعلیم و تربیت، جلب اعتماد عموم آن ها، ایجاد اطمینان لازم در آن ها نسبت به اثربخشی و کارایی مدیریت ارشد آموزش وپرورش و تقویت تعاملات وزارتخانه با جامعه فرهنگیان و افزایش اعتماد بود.
وی بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت را دومین گام برشمرد و اضافه نمود: با کوشش های انجام شده لایحه رتبه بندی معلمان در فرایند پیگیری و تصویب قرارگرفته است.
حاجی میرزایی اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه ها، سطح تعامل و ارتباط با مدیران را از حد مدیران ستادی و مدیران کل استان ها فراتر بردیم و با برقراری ارتباط روشمند و منظم، زمینه مشارکت همه مدیران در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه ای را در فرایند طراحی و اجرای برنامه ها فراهم ساختیم.
ویآثار اعتماد متقابل مدیران ارشد ستادی و فرهنگیان در رفتار فرهنگیان را کاملاً مشهود توصیف و مطرح کرد: شیوع کرونا برنامه های آموزشی را با چالش بزرگی روبه رو کرد و در راستای مراقبت از دانش آموزان و معلمان، ناچار به تعطیلی آموزش حضوری در بخش های بزرگی از کشور شدیم و ضرورت وجود پارادایم آموزشی و پرورشی جدیدی را احساس کردیم.
عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: به دلیل وجود فضای همدلانه در آموزش وپرورش و اعتمادی که میان صف و ستاد وجود دارد، در این دوران نهضتی از فداکاری و ایثار معلمان در سراسر کشور شکل گرفت و هم زمان با طراحی برنامه های مختلف آموزش های غیرحضوری، سال تحصیلی گذشته با تحول در روش های آموزشی و پرورشی در زمان مقرر به انتها رسید.
وی اضافه نمود: سال جدید هم به رغم کمبودهای فراوانی که درزمینه توسعه ساختارهای فناورانه وجود داشت، با به کارگیری انواع روش های آموزشی باهمت معلمان، آموزش را ادامه دادیم و اکنون در هیچ نقطه ای از کشور دانش آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.
وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: در شرایط فعلی معلمان یا به صورت حضوری یا به وسیله آموزش های متنوع غیرحضوری همه دانش آموزان را تحت پوشش آموزش ها قرار داده اند.
منبع: خبرگزاری پانا