بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت

به گزارش وبلاگ جیرا، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در تبادل نظر با ماهنامه بهره وری با اشاره به شکل دریافت نهضت فداکاری و ایثار معلمان در دوره کرونایی، گفت که در هیچ نقطه ای از کشور دانش آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.

بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی اختصاصی با ماهنامه بهره وری، اظهار کرد: تحول در بهره وری نظام آموزش وپرورش مستلزم تحول در نظام های مهم سازنده نتایج نهایی است.

وی اضافه نمود: در این راستا می توان به نظام شناسایی و جذب نیرو، نظام تربیت و پرورش نیروی انسانی، نظام ارزشیابی و به روزآوری توانمندی ها و صلاحیت های حرفه ای و تخصصی معلمان، نظام برنامه درسی ملی که مسئولیت فراوری بسته های یادگیری مبتنی بر تربیت متوازن در همه ساحت های شش گانه و طراحی موقعیت های یادگیری را به عهده دارد، نظام ارزشیابی و سنجش تحصیلی که به عنوان مغناطیس نظام آموزشی زمینه های درک عمیق تراز عملکرد و شناسایی نقاط قابل بهبود شناخته می گردد، اشاره نمود.

وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: اولین گام آموزش وپرورش در بهره وری سرمایه انسانی، اصلاح نگرش معلمان نسبت به نظام مدیریت تعلیم و تربیت، جلب اعتماد عموم آن ها، ایجاد اطمینان لازم در آن ها نسبت به اثربخشی و کارایی مدیریت ارشد آموزش وپرورش و تقویت تعاملات وزارتخانه با جامعه فرهنگیان و افزایش اعتماد بود.

وی بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت را دومین گام برشمرد و اضافه نمود: با کوشش های انجام شده لایحه رتبه بندی معلمان در فرایند پیگیری و تصویب قرارگرفته است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه ها، سطح تعامل و ارتباط با مدیران را از حد مدیران ستادی و مدیران کل استان ها فراتر بردیم و با برقراری ارتباط روشمند و منظم، زمینه مشارکت همه مدیران در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه ای را در فرایند طراحی و اجرای برنامه ها فراهم ساختیم.

ویآثار اعتماد متقابل مدیران ارشد ستادی و فرهنگیان در رفتار فرهنگیان را کاملاً مشهود توصیف و مطرح کرد: شیوع کرونا برنامه های آموزشی را با چالش بزرگی روبه رو کرد و در راستای مراقبت از دانش آموزان و معلمان، ناچار به تعطیلی آموزش حضوری در بخش های بزرگی از کشور شدیم و ضرورت وجود پارادایم آموزشی و پرورشی جدیدی را احساس کردیم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: به دلیل وجود فضای همدلانه در آموزش وپرورش و اعتمادی که میان صف و ستاد وجود دارد، در این دوران نهضتی از فداکاری و ایثار معلمان در سراسر کشور شکل گرفت و هم زمان با طراحی برنامه های مختلف آموزش های غیرحضوری، سال تحصیلی گذشته با تحول در روش های آموزشی و پرورشی در زمان مقرر به انتها رسید.

وی اضافه نمود: سال جدید هم به رغم کمبودهای فراوانی که درزمینه توسعه ساختارهای فناورانه وجود داشت، با به کارگیری انواع روش های آموزشی باهمت معلمان، آموزش را ادامه دادیم و اکنون در هیچ نقطه ای از کشور دانش آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.

وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: در شرایط فعلی معلمان یا به صورت حضوری یا به وسیله آموزش های متنوع غیرحضوری همه دانش آموزان را تحت پوشش آموزش ها قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود شرایط مالی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید