بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار گردید.

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی برگزار گردید

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار کرد: نمی توان از خیران مدرسه ساز صحبت کرد و از میرزا حسن رشدیه، باغچه بان، میرزا آقا مکافات و آقای مرندی یاد نکرد، این افراد بیش از صدسال قبل به اهمیت موضوع مدرسه سازی پی برده بودند.

سعید جلالی ادامه داد: 127 سال پیش بزرگ مردی به نام میرزا حسن رشدیه 13مدرسه ساخته بود که افراد متحجر ویران کردند، اما مایوس نشده و ادامه داد، امروز ما ادامه دهنده راه آن شروعگران هستیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال2019 دانشمندان به این نتیجه رسیدند که پایه سلامت آموزش در مدرسه است و این نقشه راهی برای ما شد، امروزه کشورهایی پیروز هستند که سرمایه گذاری شان بر مبنای آموزش نهاده شده است.

جلالی در انتها سخنان خود خاطر نشان کرد: خیران منتظر حمایت دولت نیستند بلکه خیرین مدرسه ساز مصادیق خیر عمومی هستند.

علی جانی یکی از خیران منطقه تسوج در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی نیز با بیان این که به غیر از نیکویی چیزی باقی نخواهد ماند، اظهار کرد: در دنیای بحران و مخاطرات امروزی از جمله زلزله، خشکسالی و آتش فشان اگر بخواهیم با این بحران ها مقابله کنیم باید آگاهی عمومی و آموزش را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: منابع زمین امانت نسل های آینده بوده و برای این اقدام نیز نیازمند آموزش است، آموزش از مدرسه شروع می گردد برای زندگی بهتر و آموزش باید زیرساخت ها و بستر آموزش را فراهم کنیم.

این خیر مدرسه ساز اعلام کرد: بنده از روستای چهرگان از مرز آذربایجان شرقی و غربی آمده ام در آن مردم سخاوتمند را پیدا نموده ایم که در آجر به آجر 290 خیر به ما یاری نموده اند از 10 هزار تومان تا 300 میلیون تومان در منطقه به ما یاری شده است.

جانی در انتها سخنان خود خاطر نشان کرد: در منطقه ما جو اطمینانی به وجود آمده بود، با اطمینان و شفافیت تمامی هزینه ها در اختیار مردم نهاده شد و اعتماد آن ها با افزایش روبرو شد.

افشانی ، رییس مجمع خیران مدرسه ساز عجب شیر نیز در این جلسه مطرح نمود: تفاهم نامه ای برای ساخت 22 مدرسه را منعقد کردیم و این مدارس با تعهد خیران عجب شیر تا به امروز 10 الی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لازم به ذکر است در انتها بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی از خیران نمونه و برجسته آذربایجان سرقی تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید