تسریع در احداث صنایع شمش تیتانیوم و پنل خورشیدی فارس

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرنگاران/فارس استاندار فارس در ملاقات معاون وزیر صنعت، خواهان یاری به تسریع احداث صنایع شمش تیتانیوم، پنل خورشیدی و اینورتر، در این استان شد.

تسریع در احداث صنایع شمش تیتانیوم و پنل خورشیدی فارس

عنایت الله رحیمی، ضمن اشاره به ملاقاتش با علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک، گفت: احداث کارخانه شمش تیتانیوم یکی از مباحث مورد مصاحبه با دکتر رسولیان بود که بر اساس مذاکرات اجرا شده احداث این کارخانه در شهرک عظیم صنعتی شیراز به سمت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی پیش می رود و شرکت شهرک های صنعتی هم یاری های لازم را برای راه اندازی آن انجام خواهد داد.

به گزارش وبلاگ جیرا به نقل از استانداری فارس، رحیمی با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه فراوری پنل های خورشیدی و اینورترها در ایزدخواست از دیگر مباحث مطرح شده در ملاقات با رئیس شرکت شهرک های صنعتی کشور بود، اضافه کرد: این طرح با سرمایه گذاری خارجی 50 میلیون یورویی در 2فاز اجرا خواهد شد و نهایتا ظرفیت فراوری سالیانه پنل و اینورتر مورد احتیاج فراوری 300 مگاوات برق خواهد داشت

او گفت: کارخانه فراوری پنل و اینورتر به اسم عظیمترین کارخانه این حوزه در خاورمیانه با انتقال جدیدترین تکنولوژی روز جهان از نمونه های اروپایی در زمینی به مساحت 30 هکتار برنامه ریزی شده است که در مدت حدود 3 سال و در دو فاز عملیاتی و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته رحیمی این کارخانه در فاز اول ظرفیت فراوری سالیانه 100 مگاوات و در انتها فاز دوم به ظرفیت 300 مگاوات در سال خواهیم رسید که ضمن تامین احتیاج داخل برنامه ریزی صادرات به حوزه خلیج فارس و منطقه شده است.

استاندار فارس اعلام کرد: در ملاقات با رئیس شرکت شهرک های صنعتی کشور به این نتیجه رسیدیم که سرمایه گذار با مساعدت های اجرا شده از سوی استان و شرکت شهرکهای صنعتی سرمایه گذاری را با سرعت بالایی انجام دهد.

به اعتقاد استاندار فارس، دو کارخانه فراوری شمش تیتانیوم و فراوری پنل های خورشیدی و اینورترها با سرمایه گذاری بالایی انجام می گردد که بی شک ایجاد اشتغال بسیار مناسبی هم در پی خواهد داشت.

استاندار فارس یادآور شد: انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به شهرک صنعتی، ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی شهرک صنعتی سروستان، تامین آب شرب به شهرک صنعتی شیراز، تسریع در ایجاد شهرک صنعتی بیضا و احداث شهرک صنعتی خصوصی مرودشت از دیگر موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد بحث نهاده شد و تفاهم هایی هم انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تسریع در احداث صنایع شمش تیتانیوم و پنل خورشیدی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در احداث صنایع شمش تیتانیوم و پنل خورشیدی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید