خبرنگاران استاندار: زنگ خطر کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است

به گزارش وبلاگ جیرا، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه این استان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در کشور داشته اما زنگ خطر شیوع و انتشار این ویروس در آن به صدا درآمده و نگران کننده است.

خبرنگاران استاندار: زنگ خطر کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است

احمدعلی موهبتی شامگاه شنبه در نشست با فرمانداران سیستان و بلوچستان که به وسیله ویدئوکنفرانس با هدف آنالیز شرایط اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال کرونا برگزار گردید گفت: با وجود اینکه این استان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در کشور داشته اما بدلیل عدم توجه بعضی افراد به توصیه های بهداشتی و انجام مسافرت به استان های پرخطر و یا حضور مسافران زنگ خطر شیوع و انتشار این ویروس در منطقه به صدا درآمده و نگران نماینده است که باید با اجرای جدی این طرح، از سلامت مردم حفاظت کرد.

وی ادامه داد: حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که این بیماری جدی و خطرناک است و امکانات موجود در سیستان و بلوچستان جوابگوی پذیرش بیماران نیست، باید با افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را نادیده می گیرند برخورد قانونی جدی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برآیند اقدامات فرمانداران باید به گونه ای باشد که کسانی که موارد بهداشتی را رعایت می نمایند، احساس آرامش نمایند و برعکس کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی نمایند اعمال قانون شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا کشور، تشکیل هرگونه تجمعات از قبیل مجالس عروسی، عزا، مراسم مذهبی و نمازهای آدینه و جماعت که سلامتی و جان مردم را به خطر می اندازد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می گردد.

موهبتی با بیان اینکه بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی،تمامی راه های ورودی به پارک های جنگلی و مکان های تفریحی و گردشگری استان باید بسته گردد، توضیح داد: همچنین تمامی راه های فرعی و مبادی ورود و خروج شهرستان های استان مسدود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده گردد.

وی گفت: به طور کلی رفتار و برآیند این بیماری در کشورهای مختلف شبیه به هم است مگر اینکه کشوری در آموزش و اطلاع رسانی پیشگام باشد و در راستای رعایت شرایط بهداشتی اقدامات لازم را انجام داده باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان توضیح داد: استفاده از ماسک در محیط آزاد الزامی ندارد و تنها در محیط های بسته و مکان هایی که تجمع بیش از چند نفر اجتناب ناپذیر است، احتیاج به استفاده از ماسک داریم و این موضوع باید اطلاع رسانی گردد.

وی اعلام کرد: از امروز تا آخر فروردین در مقابل رفتار قانون شکنانه هرگونه اغماض ممنوع است و باید با افراد هنجارشکن برخورد قانونی لازم انجام گردد و مالکان خودروهای متخلف که به مفاد این طرح توجه نمی نمایند با اعمال جریمه سنگین و توقیف خودرو روبرو خواهند شد.

موهبتی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه، اضافه کرد: یکی از اقدامات پیشگیرانه این بیماری، مدیریت فضای اطلاع رسانی و تبلیغاتی جامعه است تا جایی که شایعاتی مبنی بر تاثیرگذاری مطلوب موادمخدر و الکل بر درمان این بیماری در جامعه انتشار پیدا نموده و متاسفانه موجب مرگ و یا نقص عضو تعدادی از هموطنان شده است.

وی با اشاره به احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان، توجه به اخطاریه ها و هشدارهای لازم هواشناسی به منظور آمادگی همه سطوح از جمله دهیاران، شوراهای اسلامی، شهرداران، دستگاه های اجرایی و امدادی را خواهان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به اینکه تا سه شنبه در استان بارندگی داریم و همچنین میزان آب ورودی به منطقه سیستان نیز رو به افزایش است و در نیمه دوم این هفته هم شدت بیشتری خواهد گرفت بایستی مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی و خدماتی آمادگی لازم را داشته باشند.

در ابتدای این نشست فرمانداران سیستان و بلوچستان آخرین شرایط اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را در شهرستان ها تشریح و به بیان مسائل خود در این حوزه پرداختند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: زنگ خطر کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: زنگ خطر کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید