دور زدن قانون درج قیمت ها، خبری از نظارت بر بازار نیست

به گزارش وبلاگ جیرا، امروز گله عمده مصرف کنندگان افزایش قیمت کالا ها با درج قیمت تولیدکننده است که این موضوع باید مورد آنالیز جدی وزارت صنعت قرار گیرد.

دور زدن قانون درج قیمت ها، خبری از نظارت بر بازار نیست

به گزارش گروه مالی وبلاگ جیرا، بر اساس دستورالعمل درج قیمت تولیدنماینده بر روی کالا ها که از 27 آذرماه به صورت ناقص اجرایی شده است، قرار شده تا تولیدنمایندگان حوزه های پوشک بچه و دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، انواع آب میوه و آب معدنی، نوشابه گازدار ماءالشعیر و نوشیدنی مالت، انواع لوزم خانگی کوچک و بزرگ قیمت تولیدنماینده را با لحاظ سود بر روی محصولات خود درج نمایند.

هر چند این دستورالعمل هنوز نیازمند چکش کاری های بسیاری است، ولی در بعضی از کالا ها از اول دی ماه اجرایی شده و در بعضی کالا ها نیز وعده اجرایی شدن از سوی تولیدنمایندگان مطرح شده، اما به این شرط که مجوز افزایش قیمت را بر روی محصولات خود درج نمایند.

درحال حاضر درج قیمت تولیدنماینده بر روی کالا ها عاملی شده تا بعضی از واحد های تولیدی به صورت خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام نمایند؛ به عنوان نمونه بازار امروز شاهد افزایش قیمت نوشیدنی ها از 10 تا 25 درصد است، در بخش پوشک بچه نیز اعلام قیمت ها از سوی تولیدنمایندگان سلیقه ای شده و هرکس متناسب با قیمت تمام شده خود قیمتی را بر روی کالا درج می نماید از آن طرف بنکدار و خرده فروش نیز مجبور است کالا ها را با قیمت بالا خریداری و با حداقل سود به فروش برساند.

امروز گله عمده مصرف نمایندگان افزایش قیمت کالا ها با درج قیمت تولیدنماینده است که این موضوع باید مورد آنالیز جدی وزارت صنعت قرار گیرد.

علاوه براین در بخش لوازم خانگی نیز تولیدنمایندگان درج قیمت تولیدنماینده را به شرط افزایش قیمت ها مطرح نموده اند و می گویند با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه نمی توانیم بدون افزایش قیمت این دستورالعمل را اجرایی کنیم. در حال حاضر بازار قیمت کالا هایی که مشمول درج قیمت تولیدنماینده هستند با افزایش قیمت ها روبروست به نوعی تولیدنماینده چراغ خاموش قیمت کالا ها را افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دور زدن قانون درج قیمت ها، خبری از نظارت بر بازار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور زدن قانون درج قیمت ها، خبری از نظارت بر بازار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید