میزبان رقابت های گرند سوئیس شطرنج 2021 تعیین شد

به گزارش وبلاگ جیرا، فدراسیون جهانی شطرنج میزبان رقابت های گرند سوئیس 2021 را گفت.

میزبان رقابت های گرند سوئیس شطرنج 2021 تعیین شد

به گزارش وبلاگ جیرا، شورای فدراسیون دنیای شطرنج با درخواست جزیره مَن (جزیره ای با جمعیتی حدود 85 هزار نفر واقع در دریای ایرلند) در مورد میزبانی مسابقات گرند سوئیس 2021 موافقت کرد. قرار است این مسابقات از 25 اکتبر (3آبان سال 1400) تا 8 نوامبر 2021 برگزار گردد.

در این مسابقات 164 بازیکن به مصاف یکدیگر خواهند رفت. مجموع جوایز در نظر گرفته برای این رقابت ها بیش از نیم میلیون دلار خواهد بود که این خود باعث می گردد قوی ترین و پربودجه ترین مسابقات گرند سوئیس باشد. به گفته فیده قرار است تعداد بازیکنان به 114 شرکت نماینده محدود گردد و انتظار می رود 100 بازیکن برتر دنیا در این رقابت ها دست به مهره شوند. همچنین دوره افتتاحیه گرند سوئیس بانوان همزمان با دعوت از 40 بازیکن برتر دنیا در این جزیره برگزار می گردد.

علاوه بر جایزه فوق العاده در نظر گرفته شده قهرمان این رقابت می تواند به نوعی عنوان قهرمان دنیا را نیز به نام خود کند. همچنین به گفته فدراسیون دنیای شطرنج قهرمان و نایب قهرمان در بخش آقایان مستقیماً مجوز صعود به مسابقات کاندیداها را به دست می آورد.

قرار است کلیه بازیکنان هزینه سفر و اقامت را از جیب خود پرداخت نمایند. کمیته برگزاری، تالار سلطنتی ویلا مارینا در جزیره من را به عنوان محل برگزاری این رویداد پیشنهاد نموده است. این سالن کنسرت خیره نماینده با ظرفیت 1500 نفر آماده برگزاری این رقابت هاست.

برگزاری رویداد به شرط برطرف محدودیت های کویید-19 تا اواسط سال 2021 است. در حال حاضر ، مرزهای جزیره من بسته است در حالی که مسابقات محلی بدون محدودیت انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میزبان رقابت های گرند سوئیس شطرنج 2021 تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبان رقابت های گرند سوئیس شطرنج 2021 تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید