نقص نرم افزاری در خودروهای بنز

به گزارش وبلاگ جیرا، آن طور که گزارش شده این نقص بنز ممکن است به فراخوانی یک میلیون و 292 هزار و 258 خودرو خود را در آمریکا ختم گردد.

نقص نرم افزاری در خودروهای بنز

مرسدس بنز آلمان، سازنده عظیم خودرو در دنیا بیش از یک میلیون از محصولات خود را به علت یک نقض فنی در سیستم اضطراری فراخوانده است.

آن طور که گزارش شده سیستم ای-کال این خودرو ها که قرار است در هنگام سانحه، محل دقیق جغرافیایی خودرو را به نیرو های امدادی خبر دهد ممکن است در مواردی درست عمل ننموده و مشکل نرم افزاری آن باعث ارسال گزارش غلط محل سانحه به پلیس و نهاد های امدادرسان گردد.

آن طور که گزارش شده این نقص بنز ممکن است به فراخوانی یک میلیون و 292 هزار و 258 خودرو خود را در آمریکا ختم گردد.

سازمان ملی ایمنی عظیمراه های آمریکا اعلام نموده که شرکت بنز پذیرفته که خطر ناشی از این نقص در سیستم ای-کال (e-call) و تهدید و ریسک ایمنی که ایجاد می نماید را نمی توان نادیده گرفت.

از آنجا که مشکل شناسایی شده نقص نرم افزاری اعلام شده به طور معمول امکان اصلاح آنلاین آن به وسیله دانلود نرم افزار ترمیم شده ممکن خواهد بود، اما چنانچه مالکان این خودرو ها نتوانند به هر علتی از راه دور و دانلود اینترنتی مشکل را رفع نمایند، مرسدس بنز اعلام نموده آماده اصلاح آن به وسیله مراجعه به نمایندگی های مجاز این شرکت در نقاط مختلف است.

نصب سیستم ای-کال در تمام خودرو ها در محدوده اتحادیه اروپا از سال 2018 اجباری شده است، اما نقص نرم افزاری این سیستم در آمریکا و در پی موردی که در اکتبر سال 2019 گزارش شد شناسایی و همین باعث شروع تحقیقات سازمان ملی امنیت عظیمراه های آمریکا شد.

با این حال بنز می گوید نقص نرم افزاری را خود این شرکت در جریان آنالیز دقیق و تحقیقات ایمنی خود رصد نموده است. نمایندگی مرکزی مرسدس بنز در بریتانیا گفته: این آپدیت نرم افزاری در دیگر کشور های دنیا هم انجام خواهد شد و شرکت با نهاد های مرتبط دیگر کشور ها هم در ارتباط است.

این خودروساز عظیم جزییات بیشتر در این باره را به بیانیه رسمی بنز پس از حل این نقص فنی موکول نموده است. آن طور که شرکت بنز اعلام نموده قرار است این نقص در تمامی یک میلیون و 300 هزار محصول بنز در آمریکا با به روز رسانی نرم افزاری حل گردد.

این شامل تمامی مدل های تولیدی بنز (حدود 200 مدل) در حد فاصل سال 2016 تا 2021 خواهد شد.

سیستم ای-کال که معمولا دکمه آن در سقف و نزدیک به آینه وسط قرار گرفته است قرار است به هنگام سانحه شدید نهاد های امدادی را خبر و علاوه بر ارسال فوری یاری به محل سانحه امکان مکالمه امدادگران با آسیب دیدگان را بدون احتیاج به تلفن همراه فراهم کند.

منبع: فرادید

به "نقص نرم افزاری در خودروهای بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقص نرم افزاری در خودروهای بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید