کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی آغاز به کار کرد

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار منتشر شده، کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی آغاز به کار کرد.

کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی آغاز به کار کرد

با تصویب و دستور علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیته تاریخ شفاهی پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی فعالیت خود را شروع کرد.

این کمیته بنا به درخواست پیشکسوتان حاضر در اولین نشست تخصصی استادان و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی با ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد و قرار است کار ضبط تاریخ شفاهی استادان حوزه میراث فرهنگی را بر عهده بگیرد.

در این جلسه که به همت معاونت میراث فرهنگی برگزار گردید، پیشکسوتان و استادان با اعلام نظرهای خود، خواستار حفظ و انتقال تجربه میان استادان و بدنه کارشناسی شدند.

از اهداف این کمیته علاوه بر ضبط تاریخ شفاهی، مستندسازی و فراوری اثر فاخر تاریخ شفاهی از پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی است که به عنوان گنجینه شفاهی حوزه میراث فرهنگی از آن یاد می گردد.

قرار است این کمیته با استفاده از ظرفیت های موجود در وزارتخانه، کار ضبط این خاطرات را در ماه آینده شروع کند، فراوری آثار مختلف همچون مستند و کتاب بخشی از اقدامات این کمیته است.

منبع: همگردی

به "کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید