احتمال لغومیزبانی ایران از همایش جهانی گردشگری 2017، به فکر باشید

به گزارش وبلاگ جیرا، در مراسم اختتامیه هشتمین همایش راهنمایان گردشگری که اول اسفند ماه در حال برگزاری است روبی روی نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به اینکه چهارمین بار است به ایران سفر می نماید گفت: هنگامی که 14 فوریه، همزمان با روز ولنتاین به ایران آمدم همه از من می پرسیدند: اهل کجا هستید؟ من هم جواب می دادم از کانادا به ایران آمده ام. چند روز قبل یکی از راهنمایان گردشگری، مرا به شهر مشهد برد تا از نزدیک با جاذبه های این شهر آشنا شوم همه از من می پرسیدند اهل کجایی؟ و من باز هم جواب می دادم اهل کانادا اما هر جا که می رفتم از من سئوال می کردند مطمئنی اهل جنوب ایران نیستی! آنجا بود که گفتم من یک ایرانی ام و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم چون ایرانی ها مهمان نواز هستند.

احتمال لغومیزبانی ایران از همایش جهانی گردشگری 2017، به فکر باشید

نایب رئیس فدراسیون دنیای راهنمایان گردشگری به موفقیت چشمگیری ایران در شهر پراگ اشاره نمود و اضافه نمود: راهنمایان ایرانی حاضر در پراگ توانستند اعضای کنوانسیون را متقاعد نمایند که ایران میزبان این کنوانسیون در سال 2017 باشد.

وی تإکید کرد: من مطمئن هستم که ایران میزبان خوبی خواهد بود چرا که راهنمایان گردشگری در ایران هم مهمان نوازند، هم مطلع و مهربان. اما ایران باید کمیته ای تشکیل دهد و تا 2 سال دیگر به طور متمرکز در این زمینه فعالیت کند. حمایت های اقتصادی هم بسیار مهم است چون اگر شرایط لازم برای میزبانی فراهم نشود اعضای کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری میزبانی ایران را لغو می نمایند.

لباف خانیکی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی نیز با اشاره به نقش راهنمایان در رونق صنعت گردشگری گفت: ایران جاذبه های ملموس و ناملموس بسیاری را در خود جای داده و راهنمایان مترجمان این میراث ارزشمند هستند و از اهمیت این آثار با گردشگران می گویند.

در این مراسم پیغام طالب رفاهی رئیس سازمان دنیاگردی سازمان ملل نیز خوانده است. وی هم در پیغام خود به ایرانی ها میزبانی راهنمایان گردشگری دنیا در سال 2017 را تبریک گفته و آورده بود من در ماههای اخیر به ایران سفرنموده و از شهر مشهد دیدن نموده ام. زیبایی های این شهر مرا شگفت زده نموده و مطمئنم که ایران و ایرانی با آن همه جاذبه تاریخی و طبیعی و آن همه مهمان نوازی میزبان خوبی برای گردهمایی سال 2017 است.

هروی رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس نیز گفت: ما متاسفانه در معرفی کشور خود و تاریخ و فرهنگ آن کوتاهی نموده ایم. من آمده ام تا اعلام کنم مجلس آمادگی این را دارد تا به تدوین قوانین مناسب در عرصه گردشگری بپردازد و موانع قانونی در این زمینه را از سر راه راهنمایان گردشگری بردارد.

او گردشگری را به معنی معرفی فرهنگی و هویت ملت ها دانست و گفت: نفت به گردشگری ما صدمه زده تا وقتی درآمد ما وابسته به نفت است خلاقیتی در زمینه گردشگری وجود ندارد پس ما باید در تعامل با یکدیگر به تدوین قانونی هدفمند در زمینه گردشگری بپردازیم.

هروی به مسئله بیمه راهنمایان گردشگری اشاره و اعلام کرد: حق بیمه از کمترین حقوق شهروندی است. مجلس بر آن است تا قانونی تصویب کند که راهنمایان گردشگری به این کمترین حق خود دست پیدا نمایند.

همچنین در این مراسم از روبی روی و راهنمایان گردشگری که راهی پراگ شده و اعضاء کنوانسیون دنیای راهنمایان را متقاعد به حضور در ایران نموده بودند یعنی محسن حاجی سعید، مهسا مطهر، پگاه لطیفی، عاطفه دهقان، مسیح شریف، مجید عرفانیان و آرش نورآقایی و همچنین زوج شاهنامه خوان خوزستانی تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "احتمال لغومیزبانی ایران از همایش جهانی گردشگری 2017، به فکر باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال لغومیزبانی ایران از همایش جهانی گردشگری 2017، به فکر باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید