طرز تهیه خاگینه؛ ساده و خوشمزه

به گزارش وبلاگ جیرا، بعضی افراد، خاستگاه خاگینه را به منطقه آذربایجان نسبت می دهند؛ اما باید بدانید که خاگینه منتسب به منطقه خاصی نیست و در همه شهرهای ایران با روش های مختلف و مواد اولیه متنوع در دو نوع شیرین و غیرشیرین درست می گردد. خاگینه، گزینه ای مناسب برای سرو در وعده صبحانه، عصرانه یا حتی یک شام سبک است. شما بعلاوه می توانید خاگینه را به اسم یک دسر مجلسی در سفره های مهمانی خود قرار دهید.

طرز تهیه خاگینه؛ ساده و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه خاگینه:

  • 5 عدد تخم مرغ
  • 6 قاشق غذا خوری آرد
  • 5 قاشق غذا خوری ماست
  • 2 پیمانه شکر
  • یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
  • روغن مایع به میزان لازم
  • زعفران دم نموده به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت خاگینه:

1. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و ماست را به آن ها اضافه کنید. ماست و تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس بیکینگ پودر و آرد را در کاسه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

2. میزانی روغن در یک تابه مناسب بریزید و تابه را روی حرارت میانه گاز قرار دهید تا روغن داغ گردد. شعله گاز را کم کنید و یک شعله پخش کن، زیر تابه قرار دهید. مایه خاگینه را در تابه بریزید و درب آن را ببندید تا خاگینه برای حدود 20 دقیقه بپزد و یک طرف آن سرخ گردد. سپس خاگینه را برگردانید و اجازه دهید تا طرف دیگر آن هم سرخ گردد.

3. خاگینه را از تابه بیرون بیاورید و آن را به میزان های دلخواه برش بزنید.

4. آماده سازی شربت خاگینه: دو پیمانه آب، دو پیمانه شکر و یک قاشق غذاخوری زعفران دم نموده را در یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی شعله میانه گاز قرار دهید تا شکر در آب حل گردد و شربت شما کمی غلیظ گردد. پس از چند جوش، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک گردد.

5. شربت سرد را روی خاگینه گرم بریزید و خاگینه را همراه با چای، قهوه یا بستنی سرو کنید.

منبع: ایرنا زندگی

به "طرز تهیه خاگینه؛ ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خاگینه؛ ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید