هیات تشخیص حل اختلاف کار در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شد

به گزارش وبلاگ جیرا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هیات تشخیص حل اختلاف کار با برگزاری نخستین نشست رسیدگی به مسائل و مناقشات کارگری و کارفرمایی شرکت های استقراری در پارک علم و فناوری زاهدان در این پارک مستقر شد.

هیات تشخیص حل اختلاف کار در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شد

وبلاگ جیرا زاهدان - مهرداد جهاندیده گفت: با توجه به گستره فعالیت های پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و استقرار تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان در این پارک بنا بر ضوابط قانونی نخستین هیات تشخیص حل اختلاف کار در این مکان راه اندازی شد.

او می گوید:هدف از راه اندازی هیات تشخیص پارک علم و فناوری، دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات، برطرف اختلافات کارگری و کارفرمایی و ایجاد بستری مناسب برای ادامه فعالیت واحد های مستقر در پارک است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حوزه فعالیت این هیات تشخیص، رسیدگی به دادخواست های کارگران و کارفرمایان فعال در پارک علم و فناوری است که به وسیله سامانه جامع روابط کار به ثبت رسیده باشد.

او گفت: تمامی واحد های مستقر در پارک که مجوز فعالیت و راه اندازی کسب و کار خود را از پارک علم و فناوری دریافت نموده اند از شمول قانون کار سرزمین اصلی مصوب سال 69 خارج و تابع قانون کار منطقه ها آزاد هستند.

به گفته جهاندیده در سیستان و بلوچستان 19 هیات تشخیص و 6 هیات تجدیدنظر کار رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را بر عهده دارند.

او گفت: در اجرای ماده 157 قانون کار، رسیدگی به اختلافات میان کارگران و کارفرمایان وظیفه مراجع حل اختلاف کار است که این مهم با تشکیل هیات های تشخیص و حل اختلاف بصورت سه جانبه با حضور نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما انجام می گردد.

ع

وبلاگ جیرا سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هیات تشخیص حل اختلاف کار در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات تشخیص حل اختلاف کار در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید