چه درختانی مناسب فضای سبز تهران نیست؟

به گزارش وبلاگ جیرا، گونه های گیاهی نه تنها زیبایی های بصری برای شهر به همراه دارند بلکه اگر به درستی و بر اساس شرایط اکولوژیک انتخاب شوند، می توانند ترافیک، انعکاس نورهای منفی و امواج شدید صوتی را کنترل نمایند. در حال حاضر اغلب گونه های درختی شهر تهران از جمله کاج، سرو و چنار دیگر مناسب شرایط اکولوژیک مرکز نیست و باید برای آن ها جایگزین مناسبی انتخاب کرد.

چه درختانی مناسب فضای سبز تهران نیست؟

احمدرضا محرابیان -متخصص فضای سبز شهری- در گفت و گو با ایسنا، نکاتی را درباره باید و نبایدهای کاشت درخت در فضای سبز شهر تهران بیان نموده است:

*از جمله مواردی که باید برای کاشت فضای سبز به ویژه گونه های درختی در نظر داشته باشیم این است که در درجه اول گونه های گیاهی انتخاب کنیم که با شرایط اکولوژیک تهران سازگار باشد.

*شهر تهران منطقه ای است که از ارتفاع حدود 300 متر آغاز می گردد و تا ارتفاع حدود 1800 متر ادامه پیدا می نماید بنابراین با توجه به این شیب وسیع اکولوژیک باید گونه های درختی متنوعی در تهران کشت گردد.

*متاسفانه در بعضی نقاط تهران از جمله شمال آن بعضا گونه نخل مشاهده می گردد. این درخت متعلق به منطقه ها گرمسیری است و اصلا نباید در ارتفاعات بالا کاشته گردد.

*بسیاری از گونه هایی که در تهران کشت می شوند مانند کاج و سرو آلرژی زا هستند.

*در گذشته درخت چنار برای شهر تهران بسیار گونه مناسبی بود اما در حال حاضر این گونه درختی دیگر نمی تواند در تهران رشد مناسبی داشته باشد و به بیماری های مختلفی مبتلا می گردد.

*درختان میوه نیز مناسب تهران نیستد چرا که سبب جمع شدن حشرات و آلودگی های محیطی می شوند.

*گونه های درختی همانند بید مجنون و اقاقیا در حال حاضر بعضی منطقه ها تهران کاشته شده اند که تا به امروز توانسته اند با شرایط اقلیمی تهران سازگاری داشته باشند.

*گیاه کشت شده در سه سال اول احتیاج به مراقبت زیادی دارد و فرد یا نهادی که آن را کاشته باید روش های نگهداری از آن از جمله کودهای مناسب برای آن گونه، بازه زمانی آبیاری و خاک مناسب با آن را بیاموزد.

منبع: زندگی روز

به "چه درختانی مناسب فضای سبز تهران نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه درختانی مناسب فضای سبز تهران نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید