دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان خدابنده

به گزارش وبلاگ جیرا، خبرنگاران/زنجان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان، از دستگیری حفاران غیرمجاز به همراه ادوات حفاری در شهرستان خدابنده اطلاع داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان خدابنده

به گزارش وبلاگ جیرا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سرهنگ حسینعلی فضلی، اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت بر حفاری غیرمجاز، مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان خدابنده با همکاری نیروی انتظامی به محل مورد نظر رفتند که پیروز به دستگیری دو نفر حفار غیرمجاز در حین حفاری و کشف ادوات حفاری از متهمان شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه نمود: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری کلانتری شهرستان خدابنده و پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پیروز به دستگیری دو نفر از حفاران غیرمجاز در حین ارتکاب جرم شدند.

فضلی اعلام کرد: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

این مسئول توضیح داد: در این عملیات عدوات حفاری غیرمجاز ضبط و متهمان با تنظیم صورت جلسه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار داشت: پیرو پایش یگان حفاظت میراث فرهنگی، همه آثار تاریخی شهرستان خدابنده به طور کامل رصد و با هرگونه تخلف و تجاوز به حریم آثار تاریخی برخورد قاطع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان خدابنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان خدابنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید