نام های مستعار تبعیض آمیز سیارات تغییر می نمایند

به گزارش وبلاگ جیرا به نقل از گاردین، به نظر می رسد ناسا تصمیم دارد با تغییر نام غیر رسمی و مصطلح اجسام آسمانی از جمله منظومه ها و سیارات، به جنبش عدالت اجتماعی بپیوندد.

نام های مستعار تبعیض آمیز سیارات تغییر می نمایند

سازمان فضایی آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای گفت به دنبال شناسایی و آنالیز تبعیض و نابرابری سازمانی در تمام وجوه فعالیت خود است. زیرا اکنون واضح شده نام غیر رسمی بعضی اجسام آسمانی خطرناک است.

ناسا در بیانیه خود نوشته است: آنالیز استفاده از اصطلاحات غیررسمی برای اجسام آسمانی بخشی از تعهد ما به ایجاد تنوع و برابری است.

در این زمینه یکی از گام هایی که ناسا آن را به طور آنی اتخاذ نموده حذف ارجاعات به سحابی NGC2392 است که به عنوان سحابی اسکیمو شناخته می گردد. طبق گفته این سازمان فضایی اسکیمو یک واژه استعماری با تاریخچه ای نژادپرستانه است که بر مردم بومی مناطق قطبی تحمیل شده است.

همچنین از این پس کهکشان های مارپیچ NGC4567 و NGC4568 در خوشه کهکشانی سنبله (Virgo Cluster) که به کهکشان های دوقلوی سیامی مشهور هستند نیز تغییر نام می دهند.

سازمان فضایی آمریکا اعلام نموده در آینده در صورتی که نام مستعار اجسام آسمانی نامناسب باشد، از نام رسمی آنها استفاده می نماید. اما اسم اجسام کهکشانی مانند بارنارد 33 که سحابی سر اسب نام گرفته، نیز حذف می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نام های مستعار تبعیض آمیز سیارات تغییر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام های مستعار تبعیض آمیز سیارات تغییر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید